گردان امام علی (ع)

سخنگوی کاخ سفید: آمریکا آماده گفت‌وگو با ایران است

وی همچنین گفت: ما همیشه تمایلمان برای انجام گفت‌وگو با ایران را اعلام کرده‌ایم. وی که در واکنش به سخنان مقامات تهران درباره پیشنهاد آمریکا برای گفت‌وگو با ایران سخن می‌گفت، درباره کانال خاصی صحبت نکرد، اما گفت که دیپلماسی همیشه برای ما آماده است.

در همین زمینه، «سی‌.ان‌.ان»، گزارش داده است که واشنگتن از ایران درخواست کرده که یک کانال گفت‌وگوی مستقیم بین دو کشور درست شود.

پانتا همچنین درباره گزینه‌های نظامی گفته است: ما همیشه آماده رویارویی با هر موقعیتی هستیم، ولی صادقانه بگویم، در ماه‌های اخیر، هیچ قدم خاص نظامی برنداشته‌ایم. ما همیشه آماده هستیم.

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت: در ماه‌های اخیر هم ما هیچ تغییری در استراتژی نظامی خود در خلیج فارس در پیش نگرفته‌ایم و نیروهایی هم که اکنون در این منطقه هستند، کفایت می‌کند.

«ویکتوریا نولاند»، سخنگوی سفید هم در این باره گفته است: کاخ سفید برای گفت‌وگو با ایران آماده است و ایران اگر می‌خواهد به همه نشان دهد، هیچ برنامه نظامی هسته‌ای ندارد، درها باز است که وارد گفت‌وگو شود.

ایران همیشه از گفت‌وگو‌های بدون پیش‌شرط و عادلانه استقبال کرده است، اما سیاست گفت‌وگوی غربی‌ها، همیشه با زبان تهدید و ارعاب همراه بوده و هیچ گاه گفت‌وگویی که مقدمه یا مؤخره آن تهدید و ترس باشد، انجام نمی‌گیرد.





برچسب:,