گردان امام علی (ع)

من با شخص رهبری مشکل دارم

 

ناگفته های فومنی از توطئه های خطرناک پشت پرده های اصلاحات در گفتگو باعصر امروز:
موسوی میگفت من با شخص رهبری مشکل دارم/ فتنه 88 حاصل جلسات چندین ساله سران اصلاحات بود/ اصلاح طلب واقعی به چهارچوبهای نظام معتقد است
آقای موسوی بنا بر دلایلی نپذیرفتند که در جریان اصلاحات باشند جالب توجه این است که دلیل آقای موسوی مخافت با رهبری بود .یعنی اصلا می گفت که من با رهبری و شخص آقای خامنه ای مشکل دارم./
Share/Save/Bookmark
 

محمد زارع فومني رئيس ائتلاف اصلاح‌طلبان جوان در گفت‌وگوي ‌تفصيلي با خبرنگار سياسي عصرامروز به تبيين ابعاد گوناگون جريان اصلاحات و دوم خرداد پرداخت و ناگفته‌هاي جالبي از مسائل پشت‌پرده اين جريان را بيان كرد.

در حالی که بسیاری از اصلاح‌طلبان وضعیت جریان متبوع خود را مطلوب و مساعد توصیف می‌کنند  وی متفاوت از آن‌ها و با یک دید کاملا انتقادی به جریان اصلاحات نگاه می‌کند. وی از سخن گفتن دوباره افراطی‌های دوم خرداد از موضع اصلاح طلبی ابراز نگرانی می‎کند و معتقد است که جریان اصلاحات با این افراد به نتیجه نخواهد رسید.

زارع فومنی می گوید: مدتی است گروهی که خود را اپوزیسیون می‌نامند، با سازماندهی و برنامه‌ریزی در حال اجرای پروژه‌ای برای انتخابات مجلس نهم و حتی بعد از آن بوده و با همکاری عده‌ای از عوامل خود در داخل کشور در صدد سیاه‌نمایی، القاء یأس و کاهش حضور و اقبال مردم نسبت به انتخابات هستند.

وی در طول این گفتگو به اتهام کسانی که وی را خارج از جرگه اصلاح طلبی می دانند اینگونه واکنش نشان داد: سوابق من ده برابر آقایانی است که ادعا می کنند. من سابقه می آورم شما هم سابقه بیاورید.بنده می گویم که من چه کاره بودم شما هم بگویید که چه کاره بودید. بالاخره من در تمام انتخابات بودم،چطور من مجری برنامه هایی که آقای خاتمی مسئول کمیته مراسمات و برنامه های آقای خاتمی بودم،بازداشت شدم،کتک خوردم و چاقو خوردم کسی نیامد از من دفاع کند و این ها را عنوان کند. شما آن روز کجا بودید؟

فومنی همچنین اسناد بسیار مهمی را از جلسات سری اصلاح طلبان پیش از انتخابات ریاست جمهوری دهم و پس از آن برای ما افشا کرد و بارها و بارها در خلال مصاحبه از خبرنگار ما خواست بعضی قسمتهای مهم این اسناد ناگفته بماند.

آنچه در پی می آید، خلاصه ای از مهمترین مباحث مطرح شده توسط رییس ائتلاف اصلاح طلبان جوان است که مشروح آن به زودی بر خروجی پایگاه خبری تحلیلی عصر امروز قرار خواهد گرفت:

* عملیات طراحی فتنه ۸۸ یک پروسه پانزده ساله بود که از سوی سرویس های اطلاعاتی – امنیتی آمریکا و اسرائیل پیگیری می شد و من به عنوان کسی که در برخی از جلسات اصلاح طلبان شرکت داشتم از این قضایا مطلع بودم و این جریان حاصل جلسات چندین ساله سران اصلاحات با عناصر ضد نظام و انقلاب بود و اتفاقی نبود که دفعتا به وجود آمده باشد.

* آقای خاتمی به دلیل اینکه از همان ابتدا جنبه های کاریزماتیک و رهبری یک جریان را نداشت برای پوشش ضعف های مدیریتی که داشت متاثر از تصمیمات و تاثیرات دیگران بود و تبیین پروژه "تحریم انتخابات" و "مشارکت مشروط" نیز در همین راستا قرار می گیرد.

* بنده در آن گروه متشکل از روحانیونی که به تهران آمدیم و به ترتیب با آقایان موسوی کروبی و خاتمی ملاقات داشتیم.آقای موسوی بنا بر دلایلی نپذیرفتند که در جریان اصلاحات باشند جالب توجه این است که دلیل آقای موسوی مخافت با رهبری بود .یعنی اصلا می گفت که من با رهبری و شخص آقای خامنه ای مشکل دارم.

* همه نیروهای اصلاح طلب اگر به چارچوب های نظام معتقد باشند در قالب اصلاح طلب واقعی قرار می گیرند.چارچوب های نظام در قانون اساسی ذکر شده؛ یکی از چارچوب های بسیار مهم بحث ولایت پذیری و اعتقاد به آن است. این بدان معناست که باید ولایت فقیه را قبول داشته باشید،اگر رهبرتان به شما گفت که باید سکوت کنید؛باید سکوت کنید،وقتی امر کرد که وارد میدان باید بشوید،باید وارد میدان شوید.

* در زمان کوی دانشگاه بنده خودم در وزارت کشور به آقای تاج زاده گفتم که موضوع به جاهای باریک کشیده چرا شما آرام نشستید؟ به من گفت که "ول کن فلانی بگذار شلوغ شود تا بیشتر بتوانیم از نظام و رهبری امتیاز بگیریم" این حرفی بود که خود آقای تاج زاده به من زد. یا آقای بهزاد نبوی در یک جلسه خصوصی به طور علنی به من گفت که "ما اصلا یکی از اهدافی که می خواهیم به آن دست یابیم سرنگونی این نظام است،اساسا ما ولایت فقیه را قبول نداریم."

* می گویند که فومنی اصلاح طلب نیست. بگذارید سوابقم خودم را بگویم تا ببینید چه کسی اصلاح طلب نیست. من از زمان دور اول ریاست جمهوری آقای خاتمی،مسئول کمیته مراسمات و اعزام روحانیون برای تبلیغ بودم.من عضو شاخه شورای جونان جبهه مشارکت بودم،بعد در حزب همبستگی عضو شورای عالی بودم،و حالا هم عضو شورای سیاست گذاری روزنامه همبستگی هستم. رئیس ستاد آقای هاشمی و خاتمی بودم.  بنده رسما با امضای آقای کروبی مشاور امور جوانان ایشان بودم، رئیس کمیته نخبگان آقای هاشمی بودم. نمی خواهم بگویم این ها افتخار برای من محسوب می شود می خواهم بگویم که سوابقم از همه روشن تر است،چطور آن موقع این همه تهمت ها را به ما می زدند.

 





برچسب:,