خاتمی زنگ آغاز 'تحریک' دانشجویان را نواخت

همزمان با شروع سال تحصیلی 91-92
خاتمی زنگ آغاز 'تحریک' دانشجویان را نواخت
رئیس جمهور سابق کشور با حضور در جمع اعضای یک تشکل دانشجویی حاشیه دار، در سخنانی خلاف واقع، فضای فعلی دانشگاه ها را پلیسی عنوان کرد.
  ، سید محمد خاتمی طی دیداری با اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن سیاه نمایی و اغراق در خصوص وضعیت حاکم بر دانشگاه های کشور، سعی در تطهیر چهره این انجمن و فعال کردن آنها در آستانه انتخابات کرد.
 

خاتمی در این دیدار تاکید می کند که «امروزه وضع خوبی در دانشگاه‏ها حاکم نیست. اعمال شیوه‏های پلیسی، تحمیل فضای پادگانی بر دانشگاه، تحقیر استاد و دانشجو، به کارگیری روشهای خاص برای امتیازدادن بیجا یا محدودیت ایجادکردن‏ها برای تحصیلات نسل ما به خصوص تحصیلات تکمیلی، اینها مسائلی است که با هیچ کدام از معیارهای انقلاب ما و معیارهای مصلحت مملکت ما سازگار نیست.»
جالب این جاست که خاتمی، انجمن اسلامی دانشگاه تهران را با آن کارنامه درخشان! در زمینه تحریک دانشجویان برای برهم زدن نظم دانشگاه در قبل و بعد از انتخابات 88 اینگونه خطاب می کند: 

«بسیار متأسفم که جمعی مانند این جمع که پایبندیش را به اسلام، انقلاب، حقوق مردم، عزت کشور و امنیت جامعه در همه دوره ها نشان داده است و به خصوص در این سال های پردغدغه با اعتقاد و تکیه بر اصولی که داشته است، توانسته راه را ادامه بدهد، مصالح کشور را در نظر بگیرد، نمی تواند نشستی عادی و معمولی خود را برگزار کند. آیا این باعث تاسف نیست؟ آیا این نشان دهنده این نیست که مشکل ما و فضای جامعه ما و شیوه هایی که در آن در حال اعمال است دچار اشکال و بیماری است و آیا این نباید درمان بشود؟ همه می دانند این جمع جمعی نیست که بخواهد ساختارشکنی بکند و اصول را زیرپا بگذارد چون برای همین اصول قربانیان فراوانی داده و مشکلات زیادی را تحمل کرده است، شما نماینده نسل هایی هستید که بیشترین فداکاری را برای عزت و عظمت کشور و انقلاب و راه امام انجام داده اند و امروز نظرات خاص خود را دارید. آیا هنگامی که می خواهد نشست بگذارد باید با مشکل روبرو شود؟»
 
به نظر می رسد با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها و همچنین انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، سید محمد خاتمی این بار نیز قصد دارد با نفوذ به بدنه دانشجویان و تحریک تشکل های حاشیه دار و ساختارشکن آنان را برای بر هم زدن نظم دانشگاه ها و غبارآلود کردن فضای انتخابات آینده، آماده کند.






برچسب:,