گردان امام علی (ع)

با دعای کمیل جلوی خاتمی ایستادیم

 

رئیس شورای هماهنگی حزب الله گفت: در شرایط فعلی جریان انحرافی قصد دارد به مانند دوران خاتمی جام زهر سیاسی را به رهبری بنوشاند.
 
حسین الله کرم از فعالان عرصه سیاست در ایران و از پیشکسوتان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.الله‌کرم در سال 1382 با طرح نوسازی معنوی حزب‌الله به عرصه سیاسی بازگشت و با ایجاد جلسات منظم و برنامه ریزی توانست سازماندهی جدیدی را بنیان دهد.وی در دوران انتخابات ریاست جمهوری نهم تلاش فراوانی در جهت مطرح کردن محمود احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور کرد.الله کرم هم اکنون رییس شورای هماهنگی نیروهای حزب الله است.

پایگاه خبری سفیر، گزیده‌ای از گفتگوی مشروح رئیس شورای هماهنگی حزب الله با خبرگزاری فارس را منتشر می‌کند:

•    گروه حزب الله همواره در جبهه های جنگ طرفدار افرادی همچون شهید آیت و بهشتی بوده و در مقابل گروه منتسب به موسوی و سازمان مجاهدین انقلاب فعالیت‌های خود را دنبال می‌کرد و معتقد بود خط اصولگرایی را باید در چهره افرادی چون شهید بهشتی و شهید آیت ترسیم کرد.

•    پذیرش قطعنامه 598 برای امام (ره)در پایان دهه 60 بسیار ناگوار بود در این سال‌ها نامه‌های متعددی به واسطه هاشمی رفسنجانی به دست امام (ره) می‌رسید که در آن تاکید می‌شد جنگ باید تا 5 سال آینده به پایان برسد و از طرف دیگر هم دولت در بخش اقتصاد معتقد بود نمی‌توان جنگ را اداره کرد و خاتمی نیز در بخش فرهنگی بر عدم رویکرد مردم به جبهه‌ها تاکید می‌کرد از این رو تمامی این مسائل باعث شد امام راحل در شرایط سختی جام زهر معروف را بنوشد و قطعنامه 598 را بپذیرد.

•    گروه حزب‌الله در مقابل اقدامات بدنه دولت خاتمی همچون سکولاریسم کردن توسعه سیاسی و اقتصادی کشور و طرح دو قلو یعنی کاهش قدرت ولایت فقیه و اتصال آن به رئیس جمهور در قالب طرح دانشجویان حزب اللهی به مقابله جدی پرداخت و با برگزاری دعای کمیل در مساجد با کمک حاج منصور ارضی این گونه اقدامات را محکوم کرد.

•    عملکرد ضعیف دو دولت سازندگی و اصلاحات عامل اصلی شکل گیری گفتمان عدالت در سال 84 بود و باعث شد مردم به یک گفتمان جدید اعتماد کنند ولی متاسفانه دولت نتوانست در مجموعه این گفتمان به خصوص در دور دوم کاری خود عملکرد قابل قبولی نداشت واین موضوع سبب شد که گروه هایی چون حزب الله در انتخابات سال 88 و مردم بین بد و بدتر انتخاب کنند و هیچ گزینه دیگری برایشان مهم نباشد.

•    متاسفانه در سیاست داخلی ایران روسای جمهور زمانی که در دوره دوم ریاست جمهوری خود قرار دارند رویکرد ویژه‌ای اتخاذ می‌کنند به طوری که نوع رفتار آنها بین ولایت فقیه و مردم حالت دیگری می‌گیرد و آنها حمایت از مردم را در پیش می‌گیرند که این موضوع در سه دوران هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد وجود دارد.در هر سه دوران بحث جام زهر سیاسی مطرح شده است به طوری که در دوران هاشمی رفسنجانی طیف خاصی طرح مادام العمر شدن ریاست جمهوری را مطرح می‌کند و خواهان مالزی شدن ایران هستند و در دوران خاتمی نیز مجلس ششم پیشنهاد پذیرش سازش با آمریکا را مطرح می‌کند و افرادی همچون بهزاد نبوی در خصوص ترس از آمریکا و عقب کشیدن از مواضع هسته‌ای پیشنهاداتی را مطرح می‌کند که به نوعی جام زهر سیاسی در این مقطع است.

•    در دوران احمدی نژاد نیز جریان انحرافی مشابه جریان فتنه قصد دارد با دوست نامیدن رژیم غاصب صهیونیستی و توهین به مقدسات مسیر جدیدی را تعریف کند و از این مسیر جام زهر سیاسی و اقتصادی را به رهبری بنوشاند از این رو این جریان انحرافی با طرح مسائلی چون شعب ابی طالب سعی در ایجاد ناآرامی در فضای کشور دارد و این در حالی است که به فرموده رهبری کشور در حالت بدر و خیبر است.

•    در جلسات هفتگی که از سوی گروه حزب الله صورت می‌گیرد در خصوص جریان انحرافی و راه‌های مبارزه با این جریان راهکار‌های جدی اتخاذ می‌شود که نیازی به ارائه سند و مدرکی نیست زیرا حزب الله معتقد است جریان انحرافی به صورت روشن و واضح در برابر ارزش‌های نظام وارد عمل شده است و نسبت به اعتقادات مردم تهاجم می‌کند. از این رو این موضوع اظهر من الشمس است که جریان انحرافی در راستای مقابله با نظام وارد عمل شده است و در صدد است با سکولاریسم کردن جامعه و در قالب دین اسلام مسیر انحرافی را طی کند.

•    مطرح کردن مباحثی چون بیداری انسانی، طرح دین انسانی و یا مباحثی که با امام زمان (عج) ارتباط دارد و تناقض گویی های مکرر جریان انحرافی در باب مکتب ایرانی ثابت می‌کند که این جریان دارای نگاه سکولاریستی و انحرافی است و هیچ رویکرد دیگری ندارد از این رو هیچ نیازی به ارائه مستندات  از سوی گروه حزب الله درباره جریان انحرافی احساس نمی‌شود.

•    اگر در میان گزینه های لیست حزب الله برای انتخابات مجلس نهم اسامی برخی از چهره های وابسته به عناصر انحرافی به چشم می خورد تنها به این دلیل بوده است که لیست انتخاباتی این گروه تکمیل شود از این رو از افرادی در این لیست استفاده شده است که به نزدیکی آنها به جریان انحرافی بسیار محدود بوده است.لیست ارائه شده از سوی حزب الله برای انتخابات مجلس نهم یک لیست موفق و قابل قبولی بوده است زیرا توانسته 16 گزینه اصلح را وارد مجلس نهم کند.

•    حزب الله بر این باور است که دشمنان جمهوری اسلامی ایران همواره در جهت جذب عناصری که از ولایت فقیه دور هستند گام بر می دارد از این رو جریان انحرافی به مانند جریان فتنه ای که بعد از انتخابات ریاست جمهوری روی داد از لحاظ فکری و ساختاری به عناصر خارجی تعلق خاطر دارد.مطرح کردن مباحثی چون طرح ظهور صغری برای طبقات پایین، مکتب ایرانی برای طبق متوسط ملی گرا و طرح دین انسانی برای طبقات مرفه به خوبی نشان می دهد که این جریان تحت تاثیر افکار افرادی چون سید حسین نصر و ریچارد فراید در مسیر غرب گام برداشته است وبه بدنه غرب تعلق دارد.

•    با توجه به اینکه  ضرورت ایجاد می‌کند دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا در جهت جذب مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده به صورت فعال وارد عمل شوند انتظار می‌رود که انتخابات سال 92 به مانند 88 دارای یک فضای پرشور باشد. اصولگرایان که در درون خود به دو بخش نزدیک به فتنه و نزدیک به انحراف تقسیم می شود به طور حتم برنامه های متفاوت و جدا از همی برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خواهند داشت و به صورت مستقل فعالیت های خود را دنبال خواهند کرد.

•    بر این باورم که در انتخابات آینده رقابت میان چهره‌های شناخته شده و ناشناخته خواهد بود از این رو ما به طور حتم شاهد خواهیم بود که چهره های ناشناسی نیز وارد عرصه انتخابات می‌شوند ولی باز باید منتظر ماند تا جریانات سیاسی مواضع خود را برای انتخابات آینده مشخص کنند تا در این باره اظهار نظر کرد.

 





برچسب:,