گردان امام علی (ع)

وزیر اطلاعات: اجازه تكرار فتنه 88 را نخواهیم داد

 
 

وزیر اطلاعات: اجازه تكرار فتنه 88 را نخواهیم داد

تهران - حجت الاسلام و المسلمین 'حیدر مصلحی' وزیر اطلاعات، پیش از خطبه های نماز جمعه تهران گفت: هرگز به فتنه گران و ضد انقلاب اجازه نخواهیم داد فتنه 88 تكرار شود.

1391/04/18 - 09:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مصلحی ضمن هشدار به فتنه گران، ضد انقلاب داخلی و خارجی گفت: هرگز اجازه نخواهیم داد فتنه 88 تكرار شود.

وی افزود: بعضی از سران و مرتبطین با فتنه در داخل و خارج كشور فكر كرده اند كه می توانند با ایجاد ارتباط دوباره به صحنه بیایند و انقلاب را با چالش روبرو كنند.

وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات اشراف كاملی بر همه این جریان ها داشته و به گونه ای با همه آنها مقابله خواهد كرد كه مردم به هیچ وجه با چالشی روبرو نشوند و حتی احساس چالش هم نداشته باشند.

مصحلی تاكید كرد: وزارت اطلاعات در ابعاد داخلی و خارجی موفقیت های بسیاری را كسب كرده اما نمی توانم بسیاری از موفقیت ها را بیان كنم.

وی افزود: در فضای سایبری كار را به جایی رسانده ایم كه 'باراك اوباما' سه بار در صحبت های خود اعتراف كرد كه در مقابله با انقلاب اسلامی در فضای سایبری از پا درآمده ایم و به نتیجه ای نمی رسیم.

وی سخنان خود را با جملاتی از زیارت امام زمان (عج) در روز جمعه آغاز كرد و به مناسبت نامگذاری روز نیمه شعبان به عنوان روز سرباز گمنام گزارشی از اقدامات دستگاه اطلاعاتی كشور را برای مردم بیان كرد.

مصلحی وزارت اطلاعات را مجموعه ای دانست كه بر اساس نیاز انقلاب اسلامی شكل گرفته و گفت: از جمله ویژگی های این وزارتخانه ارتباطات مردمی است. در بسیاری از موفقیت ها ابعاد این موفقیت ها به ارتباطات مردمی برمی گردد.

وی افزود: با توجه به حساسیت های مردم به خوبی می توانیم اقدامات اطلاعاتی خودمان را داشته باشیم و نمونه ای از آن دستگیری های دو شبكه ترور و بمب گذاری بود كه اخیرا انجام شد.

وزیر اطلاعات یكی از جنبه های عظمت انقلاب اسلامی را رها كردن خط قرمزها از سوی سرویس های اطلاعاتی جهان برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی دانست و گفت: سرویس های 'سیا'، 'موساد'، 'ام.آی.سیكس' انگلیس و همچنین سرویس های امنیتی فرانسه، آلمان و بسیاری از كشورهای منطقه حاضر شدند منابع خود را به راحتی به هم معرفی كنند تا به ایران شبكه بزنند.

وی افزود: با اقداماتی كه سربازان امام زمان (عج) در طول شش ماه انجام دادند، یك بهم ریختگی میان آنان بوجود آمده است و انقلاب توانسته است بر این وضعیت حاكم شود.

 

* جنگ نرم از مهم ترین هجمه دشمنان

مصلحی با بیان این كه در دو سال اخیر روز ولادت ولی عصر (عج) در تقویم كشور به عنوان روز سرباز گمنام نامیده شده است، به جایگاه نظام اسلامی درباره مباحث اطلاعاتی اشاره كرد و گفت: رصد، دیده بانی و اشراف و حضور قوی در عرصه های مختلف داخلی و خارجی برای حفاظت از منافع نظام از مهم ترین وظایف دستگاه های اطلاعاتی كشور است.

وزیر اطلاعات به مهم ترین هجمه دشمنان به ویژه جنگ نرم گسترده علیه انقلاب اشاره كرد كه دشمن به صورت چند وجهی و با رویكردهای مختلف و پیچیده ای برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی دنبال می كنند.

وی افزود: جنگ نرم سازماندهی شده از سوی دشمن تمام حوزه های مختلف جمهوری اسلامی را هدف قرار داده و آمریكا و استكبار جهانی راهبردهای مختلفی را انتخاب كرده تا بتواند نظام را از پا درآورد.

مصلحی با بیان این كه اولین اقدام ساختار شكنانه دشمن از نظر فیزیكی بود، به مساله هشت سال دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: راهبرد بعدی دشمن راهبرد تغییر رفتار است تا با اقدام جنگ نرم خود تغییری در نظام و مسوولین نظام بوجود آورد.

وی افزود: آمریكا و دشمنان نظام متوسل به راهبردهایی شدند تا گفتمان انقلاب و سرمایه اجتماعی را هدف قرار دهند و رهبر معظم انقلاب فرمودند كه دشمنان به صورت به هم پیوسته و جبهه ای عمل می كنند و با نوعی تقسیم وظایف، به فعالیت های جبهه ای بر علیه انقلاب مشغول هستند.

وزیر اطلاعات مهم ترین اهداف دشمنان را در این زمینه حمایت از ضد انقلاب و جریان برانداز خارجی و همچنین تلاش برای ایجاد اشتقاق میان ملت و نظام دانست.

وی افزود: بازیگران جنگ نرم می كوشند تا با تخریب باورها، پیوندهای مردم و نظام را از بین ببرند. دشمن به دنبال ایجاد شكاف میان هویت های صنفی و قومی مردم است و تحریك شكاف های اجتماعی و فرهنگی را دنبال می كند.

مصلحی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد شكاف میان مردم و حاكمیت و همچنین میان دین و سیاست گفت: امروز شاهدیم دشمن با اقدامات نرم، به سراغ مراكز دینی ما رفته تا در زمینه جدایی دین از سیاست سرمایه گذاری كند.

وی همچنین به تلاش های دشمنان برای ایجاد شكاف میان مسوولان عالی نظام، میان نظام اجتماعی و سیاسی اشاره كرد و مهم ترین شیوه های دشمن در این زمینه را شبهه سازی با فضا سازی، مشغول سازی نظام به مباحث جزیی و موضوع سازی كاذب در كشور دانست.

مصلحی به عنوان نمونه به مذاكرات گروه 1+5 اشاره كرد و گفت: یكی از حركت های استكبار این بود كه بتواند وضعیت اقتصادی كشور را متشنج كند و به همین دلیل اینگونه وانمود می كرد كه همه بازار به این مذاكرات بستگی دارد در حالی كه موضوع مذاكرات چیز تازه ای برای نظام نبود.

وی در ادامه گفت: البته انقلاب اسلامی از همین موانع به عنوان فرصت برای پیشرفت خود استفاده می كند به گونه ای كه مذاكرات در زمانی برای غنی سازی بود ولی اكنون ایران بحث 20 درصد غنی سازی را مطرح می كند.

وزیر اطلاعات اضافه كرد: ایران امروز دشمن را به چالش كشیده است و منطق ما باعث شده تا درون گروه 1+5 مشكل ایجاد شود.

مصلحی در ادامه گفت: فرسایش اقتدار ملی به ویژه نیروهای امنیتی و مدیریتی كشور، اجماع سازی بین المللی برای افزایش فشار به نظام و اهدافی كه نظام دنبال می كند، تخریب جایگاه ایران و سایر نیروهای منتسب به اسلام گرایی از دیگر اهداف دشمنان در جنگ نرم است.

وی افزود: امروز دشمن با دلارهای وهابی ها و فرعون های منطقه به دنبال ایران هراسی است و تلاش می كند تا اسراییل هراسی را به ایران هراسی تبدیل كند، اگرچه سران این كشورها مزدور هستند اما مردم كشورهای منطقه به این مسائل توجه دارند.

سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه با بیان این كه امروز نظام در یك جایگاه رفیع و بلندی ایستاده است، گفت: جمهوری اسلامی به عنوان یك كشور تاثیرگذار و بزرگ تعریف می شود و در حال ایفاگر نقش بسیار فعالی است و بدیهی است توطئه های بسیاری از دشمنان علیه چنین كشور تاثیرگذاری مطرح شود.

وی در ادامه گفت: متاسفانه عده ای هنوز پیام این بیداری اسلامی را درك نكرده اند ولی سرویس های امنیتی بزرگ اذعان دارند كه پیش بینی چنین حادثه ای را نمی كردند ولی عده ای در داخل كشور به دنبال آن هستند كه بگویند مساله بیداری اسلامی از سوی آمریكا طراحی شده است.

مصلحی اضافه كرد: امروز آمریكا و اسراییل به اعتراف دوست، دشمن، در شدیدترین تنگنا قرار دارند و یكی از صاحبنظران رژیم صهیونیستی اعتراف می كند كه انقلاب های عربی و ایران توانسته اند وضعیت ناامن و بسیار خطرناكی را برای اسراییل ایجاد كند و می توان گفت وضعیت اسراییل به بدترین زمان خود رسیده است.

وی به نقل از این صاحبنظر صهیونیست افزود: نفوذ اسراییل در خاورمیانه به پایین ترین حد خود رسیده، به گونه ای كه تل آویو هیچ نقشی ندارد و در چنین فضایی حتی اگر در حد اوج توان نظامی باشد، نمی تواند از منافع خود دفاع كند.

مصلحی 'اسلامیت و اسلام خواهی' و 'آزادی خواهی و استقلال طلبی' را دو ویژگی مهم بیداری اسلامی در منطقه دانست و گفت: این ویژگی ها به معنای نفی سلطه غرب است و به همین دلیل آمریكا و رژیم صهونیستی برای ایجاد انحراف از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.

 

* حضرت امام انتظار فرج را انتظار قدرت اسلام می دانستند

سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود درباره انتظار حقیقی گفت: یكی از پرسش های مطرح درباره انقلاب جهانی امام زمان این است كه آیا افزون بر انتظار و چشم به راه بودن برای ظهور آن حضرت، وظیفه ای برای زمینه سازی ظهور داریم یا نه.

مصلحی در ادامه گفت: برخی بر این باورند كه ما وظیفه ای نداریم. چون ظهور آن حضرت به اراده الهی بستگی دارد. البته این دیدگاه با آیات و منابع دینی مغایرت دارد.

وی افزود: دسته دیگر در مقابل این مجموعه می گویند زمینه سازی برای ظهور و فراهم آوردن شرایط تشكیل حكومت منجی موعود از وظایف منتظران است و مردم می توانند با اهتمام خود ظهور آن حضرت را نزدیك تر كنند.

مصلحی با بیان این مطلب كه حضرت امام خمینی (ره) معتقد به این دیدگاه بودند و همواره بر وظایف و تكلیف همگانی برای زمینه سازی ظهور تاكید می كردند، افزود: ایشان انتظار فرج را انتظار قدرت اسلام دانسته و فراهم آوردن مقدمات ظهور را یكی از وظایف منتظران می دانستند.

وی افزود: یكی از وظایف كه به تصریح روایات بر عهده شیعیان و منتظران است عبارت از كسب آمادگی های لازم برای یاری آن وجود مقدس است و 'نعمانی' از امام صادق (ع) نقل می كند كه حضرت فرمودند هر یك از شما باید برای خروج حضرت سلاحی آماده كند هر چند یك تیر باشد و خداوند هرگاه بداند كسی چنین نیتی دارد، عمر او را طولانی كند تا در ركاب آن حضرت باشد.

وزیر اطلاعات با اشاره به این كه بایستی سلاح در این حدیث با توجه به زمان تفسیر شود، اضافه كرد: در این زمان با توجه به حكومت فقیه جامع الشرایط، این وظیفه در درجه اول به عهده حكومت اسلامی است و به همین دلیل تمام نیروهای امنیتی باید آمادگی كامل داشته باشند تا اگر حضرت ولی عصر (عج) ظهور كردند، به بهترین صورت در خدمت آن حضرت باشند.

وی با اشاره به سخنانی از حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر كسب آمادگی برای ظهور و گسترش اسلام در جهان برای تحقق زمینه ظهور ولی عصر (عج) گفت: ایشان در فرودرین 68 فرمودند كه انقلاب ما محدود به مردم ایران نیست بلكه نقطه شروع انقلاب جهانی به پرچمداری حضرت حجت است.

مصلحی با اشاره به بیداری اسلامی در كشورهای منطقه گفت: تعریف از مهدویت و انتظار كه حركت زا و پویاست با برپایی انقلاب اسلامی الگوی حركت همه آزادگان جهان را میسر كرده است و رهبر انقلاب وظیفه تلاش را برای همگان بیان كردند و فرمودند كه انتظار، فقط نشستن و اشك ریختن نیست بلكه به معنای این است كه خود را برای سربازی آن حضرت آماده كنیم.

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران افزود: دسته ای از روایات به آماده كردن بستر این قیام جهانی اشاره دارد. انسان های منتظر دعوت شده اند تا با تلاش خود بكوشند ظهور آن حضرت را نزدیك تر كنند لذا هر منتظری وظیفه دارد در مقابل كج روی ها بایستد و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نكند.





برچسب:,