گردان امام علی (ع)

امام زمان خاتمی چگونه است؟

اینکه امام زمان (عج) بر اساس شریعت الهی که کاملا بر اصول و ارزشها مطابق است حکومت خواهد کرد؛ جای هیچ شک و شبهه ای نیست اما اینکه اصلاح طلبان بخواهند برای امام زمان (عج) بر اساس اصطلاحاتی که سیاستمداران دنیا با آنها ملتها را بازیچه خود کرده اند، خط و مشی تعیین کنند، همان انحرافی است که بارهای از سوی سران اصلاحات و چهره های شاخص این جریان مطرح شده است.
"آزادی بیان"، " حقوق بشر"، فعالیتهای صلح آمیز هسته ای" و برخی دیگر از این صنف اصطلاحات، آنقدر بر زبان مدعیان صلح و مردم سالاری این روزها تکرار می شود که مخاطب با شنیدن آنها خود به خود پس می زند و از شعارگونه بودنش ابراز تنفر می کند اما به راستی اصلاح طلبان یا همان مدعیان همه خوبیها و مبری بودن از همه بدیها چه تعریف و برداشتی از این اصطلاحات دارند؟
 
این روزها بکارگیری عبارتهای زیبا و عموم پسند آنچنان در بین برخی سیاسیون متداول و مرسوم شده  که به جرات می توان گفت؛ کمتر سیاستمداری است که در جمع نخبگان و یا برای مردم سخن سرایی بکند اما اصولی که به هیچ وجه به آن اعتقاد نداشته را بر زبان جاری نکند.
 
اصلاح طلبان از همان روزهای آغازین که زمام امور در دولت و مجلس را بدست گرفتند، نقل همه محافل و سخنرانی هایشان پایبندی به حقوق بشر و‌ آزادی بیان بود اما براستی این امر تا چه میزان با واقعیت های موجود آن دوران و ماهیت آنان همخوانی داشت.
 
آزادی بیانی که اصلاح طلبان از آن سخن به میان می آوردند و آنرا دنبال می کردند، درست همان چیزی بود که به منافع شخصی و حزبی آنها آسیبی وارد نکند و الا با کمک روزنامه ها و رسانه های زنجیره ای در اختیار داشته خود، انواع و اقسام تهمت ها و توهین ها را به مخالفان خود روا می داشتند.
 
 

آزادی بیان به سبک سید محمد خاتمی
 
سید محمد خاتمی که این روزها بعنوان یکی از نقش آفرینان اصلی فتنه از او یاد می شود، در حالی توانست با طرح شعار " آزادی" بیست میلیون رای مردمی که از خفقان دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی خسته و رنجیده شده بودند را برای خود جلب کند که مدتی بعد  در مقابل همان افرادی که روزی  برای وی بیست میلیون رای آفریدند ،  فریاد کشید که " کاری نکنید که بگویم بیرونتان کنند! آدم باشید! " این پارادوکس اخلاق مداری و آزادی بیان از سوی سرکرده اصلاحات در شرایطی رخ می دهد که وی چند سال بعد با تحریف تاریخ و با توهین به شعور مردم در جمع دانشجویان انجمن فرهنگ و سیاست شیراز گفت: « یکی از بهترین خاطرات من سال ٨٣ بود که در دانشگاه تهران به عنوان رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی و دومین مقام کشور صحبت می کردم و دانشجویان اعتراض های تندی کردند. و من مطمئن بودم جوانی که بلند شده و اعتراض می کند ذره ای نگران نیست که بیرون از این در با او برخورد خواهد شد. »
 
 
 
اما حقیقت امر چیز دیگری بود که آنچه در متن اتفاقات 16 آذر 83 در دانشگاه تهران میان خاتمی و دانشجویان اتفاق افتاد تنها از جنس تهدید به اخراج دانشجویان از جلسه توسط خاتمی و هوکردن رئیس شورای عالی امنیت ملی زمان اصلاحات توسط دانشجویان بود.
 
در مراسم روز دانشجو در دانشكده‌ فني دانشگاه تهران سال 83 و در ميان صحبت‌هاي رئيس جمهوري وقتي عده‌اي از هواداران سابق خاتمی که از عملکرد وی در دوران ریاست جمهوری اش ناراضی بودند با اعتراض کردن كردن، صحبت‌هاي وي را قطع كردند و در اینجا بود که رئيس جمهوري با بر افروختگی و عصبانیت شعار آزادی سالهای متوالی خود را فراموش کرد و دست به دامن دموکراسی شد و گفت: « اين خلاف دموكراسي است اين چه وضعي است كه ايجاد كرده‌ايد، مگر شما چند نفر هستيد كه هو مي‌كنيد، كاري نكنيد كه بگويم بيرونتان كنند، آدم باشيد، گوش بدهيد و تحمل كنيد.»
 
 
 
گفتنی است در مراسم سال 83 حتی زمانی که نماينده تشکل حامی خاتمی و دوستانش در انجمن اسلامي دانشكده فني دانشگاه تهران به عنوان نماينده آخرين تشكل براي بيان ديدگاههاي خود به پشت تريبون فرا خوانده شد. عده‌اي از دانشجويان شعار دادند: «‌ خاتمي...، راي ما رو پس بده، خاتمي ... مقصر خيانت، خيانت.»
 
خبرگزاری ایسنا که وابسته به جهاد دانشگاهی از ارگانهای پیرو دولت اصلاحات بود در این ضمینه نوشت: خاتمی در آن جلسه حامیان تندرو دانشگاهی خود را عده ای منحرف دانست و به آنها گفت: « در همه چيز انحراف ايجاد كرده‌ايد اينجا هم نمي‌گذاريد حرفي زده شود.»
 
 
 
جالب آنکه در مراسم 16 آذر 83 خاتمی که با شعارهای تند دانشجویان که خواستار پاسخگویی وی بودند، روبه رو شد به حالت قهر مراسم را ترک کرد.
 
مدعیان آزادی بار دیگر به جان هم افتادند
 
در جریان سخنرانی آذرماه 87 محمد خاتمی در دانشگاه تهران، اعضای سازمان ادوار دفترتحکیم در حالی که تصاویری از عبدالله نوری در دست داشتند خواستار حضور نوری در انتخابات ریاست جمهوری شدند و شعارهایی را علیه خاتمی سر دادند.
 
به گزارش بی باک، کیهان در آن ایام نوشت: سرانجام بعد از دو بار تغییر در زمان از پیش تعیین شده برای حضور محمدخاتمی در دانشگاه تهران، وی دیروز در دانشگاه تهران حاضر شد.
 
همزمان با حضور رئیس جمهور پیشین جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه تهران جمعی از دانشجویان این دانشگاه با صدور نامه ای سرگشاده با عنوان «آقای خاتمی، ما هم سوال داریم» سوالاتی را از وی مطرح کردند.
 
براساس گزارشات دریافتی در دقایق آغازین این مراسم، طرفداران خاتمی و هواداران عبدالله نوری با یکدیگر درگیر شده و تنش هایی در سالن بروز کرد.
 
 
 
در جریان این تنش ها اعضای سازمان ادوار دفتر تحکیم در حالی که تصاویری از عبدالله نوری در دست داشتند خواستار حضور وی در انتخابات  ریاست جمهوری شدند و شعارهایی را علیه خاتمی سر دادند. این در حالی بود که انجمن اسلامی دانشگاه تهران با هدف جلوگیری از ورود حامیان نوری به تالار شهید چمران محل سخنرانی خاتمی، تدابیر ویژه ای را به کار گرفته بود.
 
اعتراضات هواداران عبدالله نوری اما به همین جا ختم نشد چنانکه در اعتراض به حضور خاتمی در دانشگاه تهران درب سالن محل برگزاری سخنرانی را شکستند.
 
هواداران عبدالله نوری با آتش زدن تصاویر خاتمی و همچنین ریختن تصاویر وی در سطل زباله به حضور  رئیس جمهور سابق در دانشگاه تهران اعتراض کردند.
 
این در حالیست که در میان حاضران در سالن دست نوشته هایی مبنی بر تحریم انتخابات به چشم می خورد.
 
 
صبح دوشنبه از دانشگاه های امیرکبیر، تربیت مدرس، خواجه نصیر، شریف و تربیت معلم، اتوبوس هایی برای انتقال دانشجویان به دانشگاه تهران و محل سخنرانی خاتمی توسط انجمن های اسلامی این دانشگاه ها در نظر گرفته شده بود. به طوری که وقتی درب سالن در اثر  ازدحام جمعیت شکسته شد، دانشجویان با صندلی هایی که از ساعتی قبل با انتقال اتوبوسی پر شده بود، مواجه شدند.
 
پس از شکسته شدن درب سالن، یکی از اوباش، تصویر امام خمینی(ره) را که بالای درب نصب شده بود، پاره کرد.
 
حامیان خاتمی و اعضاء انجمن اسلامی دانشگاه تهران نیز که از خاتمی برای حضور در این مراسم دعوت کرده بودند، شعارهایی در حمایت از خاتمی سر دادند. «خاتمی قهرمان، برای حفظ ایران، امید ملت بمان» جزء شعارهای اصلی طرفداران خاتمی است که به صورت دست نوشته هایی نیز در سالن دیده می شد.
 
برخی زد و خوردهای پراکنده در گوشه و کنار سالن مشاهده شد.
 
مخالفان خاتمی با شعارهایی مانند «آزادی، مساوات، تحریم انتخابات»، «انجمن سنتی تو مایه خفتی»، فضای این مراسم را متشنج کردند. این طیف افراطی  همچنین شعارهای متعددی علیه دولت سر دادند که در این شعارها، حامیان خاتمی نیز آنها را همراهی می کردند.
 
زمانی که مجری برنامه سخنانی در مورد فجایع غزه ایراد کرد با واکنش منفی حضار مواجه شد تا حدی که صدای وی تقریباً به کسی نمی رسید.
 
 
صحبت های بعدی مجری درباره آرمان های انقلاب نیز به همین صورت مورد استقبال حضار صورت  نگرفت.
 
هیچ کدام از دانشجویانی که قصد سوال شفاهی از خاتمی را داشتند، اجازه این کار را پیدا نکردند. سوال های کتبی نیز تنها حول و حوش حضور یا عدم حضور خاتمی در انتخابات سال آینده بود.
 
 
روز بعد از این مراسم نیز جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران با صدور نامه ای سرگشاده با عنوان «آقای خاتمی، ما هم سؤال داریم» همزمان با حضور روز گذشته خاتمی در دانشگاه تهران، در این نامه سؤالاتی را از وی مطرح کردند.
 
در نامه سرگشاده جمعی از دانشجویان مسلمان دانشگاه تهران که در دانشگاه تهران منتشر شد، خطاب به سیدمحمد خاتمی آمده است: بعد از دوران اصلاحات، این سومین حضور شما در سیاسی ترین دانشگاه ایران است. حتما یادتان هست که در سال پایانی دوره 8 ساله ریاست جمهوری تان چه رخ داد! فرزندان شما که سالها برایتان سوت و کف زده بودند شما را هو کردند و چقدر زیبا شاهد شعار زنده باد مخالف من، بودند؛ به خاطر می آورید؟ به اخراج از سالن توسط همراهانتان، تهدیدشان کردید و در آدم بودنشان شک کردید و این دانشجویان ارزشی و مسلمان بودند که احترام رئیس جمهور مملکتشان را حفظ کردند و از حق نقد و سؤال های بیشمار خود از گفتمان اصلاح طلبان گذشتند.
 
رئیس جمهور سابق ما، آنجا شما از شنیده شدن صدای دشمن در پایگاه اصلاح طلبان گفتید، چقدر دیر این صدا به گوش شما رسید. صدایی که از همان ابتدا به گوش ما و سایر دوستداران نظام رسیده بود. امروز هم این صداها واضح تر شنیده می شود. از حمایت های رئیس جمهور آمریکا از اصلاح طلبان چه خبر؟ اخیرا برای چندمین بار از اصلاح طلبان بیروت تا تهران حمایت کرده است، به نظر شما این حمایت ها در پاسخ صداهای خارج شده از اردوگاه اصلاحات نیست؟
 
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی، بالاخره ما نفهمیدیم که اصلاحاتی که تاکنون تعریف دقیقی نشده است برای دموکراسی قید دین می آورد یا برای دین قید دموکراسی؟ شما اظهارات آقایان آغاجری، سروش و گنجی را که بوی ارتداد از آن به مشام می رسد شنیده اید؟ موضع شما به عنوان یکی از رهبران اصلاحات چیست؟
 
همچنین «انجمن اسلامی دانشجویان دموکراسی خواه» دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران بخش های مهم 10 سؤال خود را در قالب یک بیانیه منتشر کرد.
 
در این بیانیه خاتمی را «رئیس سابق جمهوری» و  «کاندیدای احتمالی ریاست آینده جمهوری» خوانده اند و تأکید کرده اند «معتقدیم اگر خاتمی می خواهد بیاید، این آمدن نباید با دعوت این و آن باشد» و نخستین سؤال خود را با موضوع «تدارکاتچی نبودن رئیس جمهوری و تلاش برای اجرای قانون اساسی»، نوشته اند.
 
در  ادامه بیانیه نیز 9 مورد دیگر از پرسش های خود را با موضوع «وعده های خاتمی در زمان ریاست جمهوری» نوشته اند.
 
همچنین در بیرون از سالن گروهی با نام «گروه 88 دانشکده فنی» برگه های کوچکی با عکس خاتمی توزیع می کنند که در پشت آن این عبارت درج شده است: «پیوند دو جنبش ایرانی- جنبش دانشجویی و جنبش اصلاحات».
 
در همین حال خاتمی نیز با اصرار حضار آماده پاسخگویی درباره حضور 3 باره اش در انتخابات شد ولی زمانی که بار دیگر به شرط گذاری برای حضور در انتخابات تأکید کرد با واکنش بسیار منفی حضار روبرو شد به طوری که تعدادی از آنها تالار را ترک کردند.
 
خاتمی در پاسخ به سؤالی درباره عبور برخی از اصلاح طلب ها از وی بعد از مکث زیاد پاسخ داد: هر کس می خواهد عبور کند عیبی ندارد همانطور که امام گفته همه اجازه فعالیت دارند.
 
وی با بیان اینکه دیگر امروز رد و تأیید صلاحیت ها اثر منفی ندارد، مدعی شد: این امر باعث تأسف است. امروز زندان رفتن در این نظام باعث خفت نیست و این بسیار بد است. ما از حوزه دفاع از اسلام و جمهوری اسلامی سخن می گوئیم، باید بگونه ای شرایط باشد که هر کس که با او برخورد می شود، مانند یک انسان مجرم خطرناک باشد نه اینکه تنها به خاطر انتقام و به دلیل داشتن سلایق سیاسی برخورد و یا رد صلاحیت شود.
 
خاتمی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا هشت سال کافی نیست؟، گفت: برای رسیدن به آرمان های انقلاب هشت سال کافی نیست، بلکه وقتی اصلاحات تدریجی است، 28 سال هم برای آن کافی نیست. من به هیچ وجه نمی گویم که عیب نداشتیم. اتفاقاً عیوب زیادی هم داشتیم و حتی برخی فرصت ها را از دست دادیم. اگر آن زمان که برخی در مقابل اصلاحات و خواست مردم ایستادگی می کردند، با قاطعیت بیشتری عمل کرده بودیم، نتیجه بهتر بود. اگر بعضی از کارشکنی ها انجام نمی شد، قطعاً دستاوردهای بیشتری داشتیم و در عین حال اعتراف می کنم ضعف  در دولت نیز وجود داشت.
 
وی در عین حال خاطرنشان کرد: البته به نام اصلاحات حرف های بی ربطی گفته شد اما آنها را به حساب اصلاحات مورد علاقه من نگذارید. اکنون اگر اصلاحات روی کار بیاید تجربه هشت سال دولت اصلاحات و چهار سال اخیر را هم دارد.
 
گفتنی است؛ مدعیان ازادی بیان و دموکراسی بار دیگر ماهیت حقیقی خود را در ایام فتنه 88 رو کردند و حاضر نشدند تا به به رای مردم احترام بگذارند و به جای پیگیری اعتراضات خود از راهای قانونی به اردوکشی خیابانی و تخریب اموال عمومی روی آوردند.
 
 
توهین به آذری زبان ها توسط سرکرده اصلاحات

در اوایل خرداد 88 جمعي از دانشجويان آذري‌زبان دانشگاه تهران در واكنش به انتشار كليپي تصويری از لطيفه‌گويي محمد خاتمي در خصوص آذری زبان‌ ها تجمع اعتراض‌ آميزی برگزار كردند و سخنان سرکرده اصلاحات را توهین به آذری زبان ها خواندند.
 
اين دانشجويان پلاكاردهايي با مضامين "سياست توهين تا كي؟"، "مرگ بر خاتمي" ، "خاتمي ننگت باد،‌ننگت باد"‌، " خاتمي خجالت،‌خجالت"، ، "آزادي دموكراسي و حقوق برابر براي همه " ، "مرگ بر اين سيد مردم فريب"‌، اعتراض خود را نسبت به اهانت خاتمي به جامعه آذر‌ي‌زبان كشور نشان دادند.
 
در ادامه اين تجمع، نماينده اين دانشجويان در سخناني اظهار داشت: خاتمي بايد خلع لباس شود و ميرحسين موسوي براي حضور در انتخابات رياست جمهوري دهم بايد اعلام موضع كند و آنها كه طرفدار موسوي و خاتمي هستند و ادعاي آزادي طلبي مي‌كنند اكنون چهره نژادپرستي خود را به نمايش گذاشتند .
 
اين فعال دانشجويي خاطرنشان كرد: ما آذري‌زبانان با زبان مادري خود بر عليه اين اقدامات شعار سر مي‌دهيم تا ظلم امثال خاتمي نسبت به ما ريشه كن شود.
 
اين دانشجوي دانشگاه تهران افزود:‌خاتمي كه خود را آقاي گفتگوي تمدن‌ها مي‌داند نبايد بر ضد آذري‌زبانان چيزي بگويد تا ما هم شعار مرگ بر سيد مردم فريب را سر ندهيم.
 
 
در ادامه اين تجمع عده‌اي از دانشجويان انجمن اسلامي دانشگاه تهران و حاميان ميرحسين موسوي در مقابل تجمع‌كنندگان آذري زبان ايستاده و با شعارهايي در حمايت از مير‌حسين موسوي و خاتمي قصد درگيري با تجمع‌كنندگان آذري‌زبان را  داشتند و حتي دو دانشجوي حامي ميرحسين موسوي كنترل خود را از دست داده و قصد حمله به تجمع دانشجويان آذری زبان را داشتند كه اين موضوع با دخالت دانشجوياني كه نظاره‌گر بودند به درگيري كشيده نشد.
 
در ادامه اين تجمع دانشجويان آذري زبان با زبان آذري در اعتراض به عملكرد خاتمي شعارهايي از جمله "هاراي هاراي من تركم" سر داده و در پايان اين تجمع بيانيه‌ دانشجويان آذري زبان توسط يكي از دانشجويان حامي آنها خوانده شد.
 
در این بیانیه آمده است: سيد دانشمند اصلاحات و پرچمدار قرائت رحماني و عقلاني از دين محمدي بار ديگر اظهار فضل كرده‌اند بلغور كننده ي ايده هاي فلسفي همچون گفت گو تمدن ها بعد از فلفيدن گفت و گو موفق شده اند در ميدان عمل نيز شيوه‌ي ديسكورس صحيح با يك تمدن و فرهنگ را به مريدان خود ياد بدهند اما آقاي خاتمي كه در زير لباس پيغمبر، زره شواليه هاي شورنيسم را بر تن داريد آيا منظورتان از احترام متقابل بين مردمان جهان گفت و گوي تمدن‌ها، رعايت حقوق بشر و يا ساير افاضات ديگرتان در قالب گفتمان اصلاحات در نزد مردم آذربايجان همين رفتاري است كه از شما ديديم؟
 
در ادامه این بیانیه تاکید شده است:  در هشت سال زمامداري شما و اصلاحات مردم آذربايجان آماج شديدترين نوع وهم و حقارت‌هاي كساني شدند كه به راحتي از وزارت ارشاد مجوزهاي فله‌اي كتاب و روزنامه مي گرفتند تا موجوديت و هويت آذربايجاني را منكر شوند و برايت نامه بنويسند كه آذربايجاني براي تماميت ارضي اين كشور خطرناك است. 
 
نویسندگان این بیانیه ادامه دادند: آقاي توسعه سياسي، نامه معاونتان آقاي ابطحي يادتان است كه در آن طرح، عظيم‌ترين جابجايي جمعيتي از بارزترين مصاديق سياست هاي شونيستي در تاريخ معاصر كشور را به شما پيشنهاد داد؟ طرحي كه از آن بوي خون چمكه‌هاي مولايتان رضاخان پالاني به مشام مي‌رسيد. آيا اين گونه مي خواشتيد پيشبرد پروسه‌ي توسعه‌ي سياسي و تحقق جامعه مدني در ايران را جشن بگيريد. 
 
در بخش پایانی این بیانیه تاکید شده است: همچنين خواستار اعلام موضع اصلاح طلبان بخصوص آقايان مهدي كروبي و مير حسين موسوي به عنوان نزديكترين ياران خاتمي نسبت به اين عمل زشت و كريه ايشان هستيم. در غير اينصورت ملت آذربايجان سكوت آنها در قبال اين رفتار نابخشودني را فراموش نكرده و اين عمل آنها مهر تاييدي بر رفتار غير انساني خاتمي مي داند. 
 
گفتنی است دانشجویان چند دانشگاه دیگر همچون ارومیه، تبریز و... نیز در اعتراض به کلیپ اهانت آمیزی که خاتمی در آن در غالب تعریف یک لطیفه به آذر زبان ها توهین می کند تجمع برگزار کردند.

حقوق بشر یکی دیگر از شعارهای محبوب اصلاح طلبان
 
برای حقوق بشر نیز همچون آزادی و دموکراسی تعریف دقیق و درستی ارائه نشده است. همانگونه که عده ای آزادی را صرفا در اجازه توهین و تخریب بزرگان دین و انقلاب می دیدند، حقوق بشر مورد نظر آنان نیز بویی از حقیقت دو واژه " حقوق " و " بشر " نبرده است به نوعی که اخیرا سعید نورمحمدی عضو شاخه جوانان حزب منحله مشارکت در صفحه‌ی فیس‌بوک خود به بهانه حقوق بشر، با تحریف روایات ظهور و مبانی شیعه به حضرت صاحب العصر و الزمان(عج) اهانت کرده است.
 
نورمحمدی خطاب به امام زمان نوشته است که اگر به صلح، آزادی و حقوق‌ بشر اعتقادی ندارید ظهور نکنید!
 
وی در صفحه فیس بوک خود اینچنین می‌نویسد: « اگه یکی به امام زمان دسترسی داره بهشون بگه اگه به صلح، آزادی، حقوق مخالف، حقوق‌بشر و دموکراسی باور نداره هیچ وقت نیاد. اجازه بده ازش همین تصویر مذهبی و تاریخی تو ذهنمون بمونه.»
 
 
گفتنی است که پیش از این محمد خاتمی یکی از سران فتنه نیز در سال آبان‌ ماه 84 به دعوت کالج علمی برلین به آلمان سفر می‌کند و در سخنرانی خود این مطلب را بیان می‌کند: «اگر دين بخواهد بماند، بايد حداقل به مقوّمات حقوق‌بشر تن دهد .»
 
اینکه امام زمان (عج) بر اساس شریعت الهی که کاملا بر اصول و ارزشها مطابق است حکومت خواهد کرد؛ جای هیچ شک و شبهه ای نیست اما اینکه اصلاح طلبان بخواهند برای امام زمان (عج) بر اساس اصطلاحاتی که سیاستمداران دنیا با آنها ملتها را بازیچه خود کرده اند، خط و مشی تعیین کنند، همان انحرافی است که بارهای از سوی سران اصلاحات و چهره های شاخص این جریان مطرح شده است.
 
به هر حال برخی از اصلاح طلبان آزادی بیانی را دنبال می کنند که منجر به هتک حرمت و تخریب مخالفان خود شود و همچنین امام زمانی را محبوب می دانند که طبق برنامه های آنان حرکت کند و درستی و نادرستی امور را از آنان کسب تکلیف کند!





برچسب:,