چه کسانی به دیدار نوروزی خاتمی رفتند؟وخبر "ممنوع الخروج شدن" خاتمی تایید شد

 

در این دیدار نوروزی که تا نماز ظهر ادامه داشت چهره‌های سیاسی از جمله وزرای دولت اصلاحات، اعضای بنیاد باران؛ اعضای احزاب اصلاح‌طلب، روزنامه نگاران و.... حضور داشتند.
محمد شوشتری، علی یونسی، سید محمود دعایی، اشرفی اصفهانی، احمد مسجد جامعی، حبیب الله بیطرف، محمد ستاری فر، معصومه ابتکار، هادی خانیکی، احمد خرم، مرتضی حاجی، ناصر خالقی، محمدعلی ابطحی،علی ربیعی، لطف الله میثمی، سعید شریعتی، جواد امام، جهانبخش خانجانی، حسین کاشفی، شهاب الدین طباطبایی، همسر دانشمند هسته ای شهید مسعود علی​محمدی، حسین خلیلی، جمشید انصاری، کاظم اکرمی، سید رضا صالحی، فریدون عموزاده خلیلی، محمد نوری زاد، سهیل محمودی، ساعد باقری، مرتضی الویری، محمد حسین عادلی و ... از جمله حاضران در این دیدار نوروزی بودند.

شبکه ایران: گرچه چندی پیش و به دنبال انتشار خبر "ممنوع الخروج شدن" سید محمد خاتمی، محافل رسانه ای اصلاح طلب آن را تکذیب کردند اما این خبر امروز در سایت های همین جریان سیاسی تایید شد.

خبر ممنوع الخروج شدن رئیس بنیاد باران پس از آن در سایت های اصلاح طلب منتشر شد که برخی منابع خبری از سفر قریب الوقوع آقای خاتمی به کشور ژاپن خبر دادند.

پس از افشای این موضوع، سایت جمعی از اصلاح طلبان مجلس نوشت که از سفر آقای خاتمی جلوگیری به عمل آمده است.

این سایت علت سفر سیدمحمد خاتمی به ژاپن را شرکت در اجلاس سالانه شورای تعامل در زمینه خلع سلاح هسته‌ای دانست.

اما رئیس بنیاد باران در حالی قصد داشت که به عنوان نماینده "غیررسمی" جمهوری اسلامی ایران و دور از چشم سیاسیون و رسانه ها از ایران خارج و راهی ژاپن شود که گفته شده هیچ دیدار رسمی با مقامات ژاپنی برای خاتمی در نظر گرفته نشده بود.

پیش از سفر وی نیز هیچ گونه خبری درباره دعوت رسمی از وی برای حضور در اجلاس مورد اشاره منتشر نشده بود.
با این حال ناظران سیاسی معتقدند که اتخاذ چنین مواضعی از سوی سران افراطیون اصلاح طلب در راستای تلاش برای زنده نشان دادن رهبری این جریان است؛ چرا که نقش آفرینی سران اصلاحات در هدایت آشوب های پس از انتخابات و همسویی آنان با بیگانگان، منجر به اعتراضات گسترده مردم در راهپیمایی های ده ها میلیونی روز 9 دی ماه و 22 بهمن و انزوای سران اصلاحات شده است.

موضوع دیگری که درباره خروج آقای خاتمی از کشور مطرح است، اینکه ایستادگی رئیس بنیاد باران و دیگر سران اصلاحات در برابر "رای مردم" و "قانون" که منجر به حذف آنان از آینده سیاسی کشور شده است، به عنوان دلایلی برای خروج او عنوان شده است.

علاوه بر این آنچنان که فعالان سیاسی می گویند، حذف سران اصلاحات از آینده سیاسی کشور، پایان کار نیست و دستگاه قضا باید به خساراتی که آنان به مردم و نظام زده اند، رسیدگی کند.

گفتنی است که سال گذشته هم روزنامه عربی"الجزیره" مدعی شد که "اعترافات اخیر محمد علی ابطحی از چهره‌های شاخص جریان اصلاحات و از دستگیر شدگان حوادث اخیر تهران، سید محمد خاتمی را به فکر پناهنده شدن به یک کشور اروپایی انداخته است."

هرچند خبر این روزنامه پس از مدتی تکذیب شد اما الجزیره در ادامه عنوان کرده بود که خاتمی قصد دارد با هدف تشکیل جبهه‌ای متشکل از جریان های سیاسی مخالف دولت و حکومت ایران راهی یکی از کشورهای اروپایی شود.

 





برچسب:,