گردان امام علی (ع)

یارانه ها را ریخته ایم ، اما اجازه برداشت ندارید

مسئولان سازمان هدفمندی یارانه ها اما در این ارتباط گفته اند که 28 هزار تومان واریزی ، ما به التفاوت مرحله اول و دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها است که پیشاپیش به حساب خانوارها ریخته شده است . مبلغی که هنوز مشخص نیست برای یک ماه است یا برای دو ماه . در واقع اگر برای یک ماه باشد انتظار این است مبلغ  یارانه ها در مرحله دوم 73 هزار تومان در هر ماه شود و اگر برای دو ماه باشد یارانه ماهیانه افراد 59 هزار تومان خواهد بود .

واریز این مبلغ به حساب خانوارها در حالی اتفاق افتاده است که اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها به تعویق افتاده است ، تعویقی که با واکنش رئیس جمهور هم روبرو شد . رئیس جمهور درست چند روز پیش از پایان سال 90 در برنامه ای تلویزیونی در همین ارتباط گفته بود که  اگر می‌گذاشتند مرحله دوم طرح هدفمند کردن یارانه‌ها زودتر از موعد مقرر انجام می‌شد، دولت می‌توانست مبلغی تا حدود 80 هزار تومان در اختیار هر خانواده ایرانی قرار دهد تا با استفاده از آن به سفر بروند.

ظاهرا دولت کاری را که رئیس می خواسته است را انجام داده و اتفاقا زودتر از موعد مقرر این پول را به حساب خانوارها ریخته است ، اما اجازه برداشت به آنان نداده است . که اگر هم اجازه برداشت می داد این پول مبلغی نبود که کسی را راهی سفر کند . در بهترین حالت مردم این پول را صرف بخشی از هزینه های سرسام آور شب عید می کردند . هزینه هایی که به صورت نجومی بالا رفته است .

 این در حالی است که وضعیت بودجه کشور همچنان بلاتکلیف است و مجلس هم فرصتی استثنایی در اختیار دولت قرار داده است که به جای مصرف پول بر اساس بودجه مصوب همچنان از تنخواه استفاده کند .

علاوه بر این هنوز مشخص نیست که مرحله دوم هدفمندی یارانه ها قیمت چه کالاهایی اصلاح خواهد شد. کارشناسان معتقدند در این مرحله فقط بناست که قیمت بنزین به 1000 تومان برسد که این هم جای تعجب دارد چرا که در صورت چنین اتفاقی زمان بندی مصوب مجلس برای قانون هدمفندی یارانه ها هم رعایت نخواهد شد.

یارانه تولید همچنان وضعیت مبهمی دارد .  اما پیشاپیش حساب های مردم از پول هایی که اجازه برداشت آن را ندارند پر شده است . به راستی در شهر چه خبر است ؟
 





برچسب:,