گردان امام علی (ع)

مأموريت خاتمي به عوامل مرتبط با فتنه‌اش براي پاسخ و رفع و رجوع كردن ماجراي رأي دادنش

 

مأموريت خاتمي به عوامل مرتبط با فتنه‌اش براي پاسخ و رفع و رجوع كردن ماجراي رأي دادنش

محمد خاتمي كه روز گذشته با حضور در يك مدرسه در منطقه دماوند استان تهران رأي خود را به صندوق انداخت و انتظار نداشت كه رأي دادنش در يك روستا به اين سرعت رسانه‌اي شود و در پي آن مورد انتقاد و اعتراض‌هاي شديد رسانه‌هاي جريان فتنه قرار بگيرد، براي رفع و رجوع كردن اين ماجرا تدابيري در نظر گرفته است.

به گزارش رجانيوز، خاتمي كه تمايلي به فاش شدن رأي دادنش نداشت، بلافاصله پس از بازتاب گسترده رسانه‌اي اين خبر و اعتراض‌هاي شديد رسانه‌هاي فتنه به وي، از تمام عناصر و افراد مرتبط با خود در جريان فتنه درخواست كرده است كه به‌نحو مقتضي پاسخي در مورد انتقاد از شركت كردن او در اين انتخابات به مخالفان اين اقدام بدهند.

از جمله افرادي كه خاتمي به آن‌ها براي اين مأموريت آماده‌باش داده است، مي‎توان به علي شكوري‌راد، عموزاده خليلي، زهرا مجردي (همسر ميردامادي)، مريم قدس (همسر فيض الله عرب سرخي)، فخر السادات محتشمي پور (همسر تاج‌زاده)، هادي خانيكي، حسين نوراني‌نژاد، صادق خرازي، محمد صدر و... اشاره كرد.

وي همچنين از اين افراد خواسته است كه در مورد متني كه خود در پاسخ به انتقادها و توجيه شركتش در انتخابات تهيه كرده است، اعلام نظر كنند.

به گفته‌ي فردي شخصاً با برخي از اين افراد گفت‌وگو كرده است، محمد خاتمي علت رأي دادنش را توصيه آيت‌الله موسوي اردبيلي و محمد موسوي خوئيني‌ها عنوان كرده است.

در عين حال، قرار است دفتر خاتمي نيز در پيامي از افرادي كه موافق يا مخالف رأي دادن او اعلام نظر كرده‌اند، با ژست "استقبال از نظرات مختلف" تشكر كند. دفتر وي امروز نيز با اطلاعيه‌اي با يادآوري يكي از اخبار سايت فتنه‌گر "كلمه" اعلام كرد: «در سایت کلمه مطلبی در باب شرکت جناب آقای سید محمد خاتمی در انتخابات نشر یافته است که اظهار نظرها، اعتراض ها و پرسش های کاربران عزیز را نیز به همراه داشته است. با سپاس از همه عزیزان، توضیح و تبیین ایشان در اولین فرصت منتشر خواهد شد.»

تحليل‌هاي متفاوتي در مورد علت رأي دادن خاتمي وجود دارد، با اين حال، مشاركت وي از يك روستا در ساعت 15 پس از وصول گزارش‌هاي متعدد از مناطق مختلف كشور مبني بر مشاركت كم نظير مردم در انتخابات مجلس، اين احتمال را ايجاد مي‌كند كه خاتمي هم خواسته رأي بدهد تا در صورت نياز بتواند براي فعاليت‌هاي سياسي آينده از اين برگ استفاده كند و جزو جرياني قرار نگيرد كه حتي از رأي دادن در انتخابات نيز سر باز مي‌زنند و عملاً در طيف ضد انقلاب طبقه‌بندي مي‎شوند. هم اينكه با حضور در يك منطقه دور افتاده، احتمال انتشار خبر رأي دادنش را كم كند كه اين خبر منجر به بروز اعتراض‌هاي گسترده جريان فتنه مشابه آنچه كه از روز گذشته آغاز شده و بر شدت آن‌ها نيز افزوده شده است.

اين در حالي است كه خاتمي خرداد ماه سال جاري براي حضور در انتخابات، شروطي را عنوان كرد كه نظام مقتدرانه به اين شروط كه عملاً باج‌خواهي بود، اعتنايي نكرد و در عين حال، تراز مشاركت در مقايسه با مجلس هشتم در تهران و كل كشور حدود 10 درصد نيز افزايش يافت.

 





برچسب:,