گردان امام علی (ع)

فراخوان فتنه گران برای 25 بهمن ماه

 

ظرفیت سازی انحرافیون برای جریان نفاق؛
بحران سازی جریان انحرافی چشم امید فتنه گران برای 25 بهمن
پتانسیل های جریان انحرافی و پالس های مثبتی که در ماجرای غائله روزنامه ایران به اپوزیسیون خارجی نشان داده شد ، جریان برانداز به این واداشت تا برای پیگیری برنامه اردوکشی خیابانی در 25 بهمن و ایام انتخابات ، از ظرفیت های جریان انحرافی به نفع خود بهره برداری کند .
Share/Save/Bookmark
 

طبق اخباری که در چند روز اخیر بر روی تلکس های خبری رسانه های وابسته به فتنه گران قرار گرفت ، جریان برانداز در صدد است تا ضمن احیای پتانسیل‌های اعتراضی 88 ، بار دیگر شبکه اجتماعی خود را در آستانه سالگرد حصر خانگی سران فتنه احیا کند. 

به گزارش خبرنگار سیاسی عصر امروز ، سایت "جرس" رسانه متعلق به چند اصلاح طلب فراری ، در جدیدترین اقدام برای فراخوان بدنه اجتماعی جریان سبز ، ضمن اذعان به افول فرقه سبز از برنامه ریزی های تازه ای برای دور جدید فتنه انگیزی ها در سالروز ۲۵ بهمن خبر داده است .

اما باید دید منظور از احیای بدنه اجتماعی نیمه جان فتنه گران چیست ؟ 

بنا بر اذعان تئورسین های جریان فتنه که تا امروز سعی داشتند به نوعی خود را از صف انحرافیون جدا نشان دهند ، جریان فتنه و انحراف به دلیل پتانسیل های مشترک دارای علائق یکسانی هستند که هر کدام به نوبه خود می تواند نظام را به ورطه ای از بحران بکشانند .

در واقع اینبار منظور جریان برانداز از احیای بدنه اجتماعی کمک گرفتن از پتانسیل های موجود در جریان انحرافی است ، که با توجه به چراغ سبز سرحلقه های جریان مذکور به فتنه گران ، به نظر می رسد مراحل ابتدایی این پیوند در حال شکل گیری باشد .

راهبرد مشترک جریان فتنه و انحراف برای اردو کشی خیابانی چیست ؟

برای تبیین این جریان باید به تقسیم کاری اشاره کنیم که به صورت تلویحی میان دو طیف برانداز صورت گرفته است.

جریان انحرافی با توجه به توانایی نفوذ در بدنه اجرایی کشور ، با ایجاد التهاب های اقتصادی و نوسان در قیمت سبد های ارزاق مردم  ، در صدد است تا در آستانه انتخابات و 25 بهمن موجی از نارضایتی را در بدنه اجتماعی کشور ایجاد کند .

بزرگنمایی مشکلات اقتصادی جامعه با بهره گیری از رسانه های وابسته  و برخی رسانه های استکباری نظیر صدای آمریکا و bbc فارسی به عنوان اولین راهبرد مشترک انحرافیون و فتنه گران برای تئوریزه کردن اهداف کوتاه توسط جریان برنداز مطرح می باشد.
 
القای این مطلب که "فشار ناشی از تحریم ها طاقت فرساست " و " نظام اسلامی در برابر تحریم های اقتصادی جدید ناتوان می باشد " ، پروژه ای است که در آستانه یکی از مهمترین رویدادهای سیاسی کشور به خوبی می تواند مقدمه ایجاد موجی از نارضایتی در بین اقشار جامعه باشد ، فرایندی که فتنه گران تلاش دارند آن را به اردوکشی های خیابانی توسط ناراضیان و کاهش میزان مشارکت در انتخابات آتی متصل نمایند.

اما با وجود تمام این تفاسیر عده ای از  تئوریسین های جریان اصلاحات که نقش زیادی را هم در فتنه 88 ایفا کردند به مخالفت با طرح مذکور پرداخته و آن را نوعی خود زنی سیاسی قلمداد می کنند .

سعید حجاریان در اظهار نظری تازه در رابطه با برنامه جدید جریان برانداز گفته است : حرکت در ریل جدید اغتشاش خیابانی و کشاندن مردم به خیابان هیچ نتیجه مثبتی به غیر ازنابودی ظرفیت اجتماعی اپوزیسیون داخلی و جریان اصلاحات نخواهد داشت .

با این تفاسیر به نظر می رسد ظرفت داخلی فتنه گران برای ایجاد الهتاب در کف خیابان به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است و در این راه حتی عناصر همفکر و قدیمی آنها از حرکت های خیابانی استقبالی نمی کنند .

با توجه به پتانسیل های جریان انحرافی و پالس های مثبتی که در ماجرای غائله روزنامه ایران به اپوزیسیون خارجی نشان داده شد ، جریان برانداز برای پیگیری برنامه اردوکشی خیابانی در 25 بهمن و ایام انتخابات ، از ظرفیت های جریان انحرافی به نفع خود بهره برداری خواهد کرد.

 





برچسب:,