گردان امام علی (ع)

تلاش برای تجدید حیات فتنه با شعار نویسی روی در توالت ها

تلاش برای تجدید حیات فتنه با شعار نویسی روی در توالت ها
نصب تراکت بر دیوارهای شهر، شعارنویسی در آسانسورهای ادارات دولتی، اتوبوس ها، سرویسهای بهداشتی عمومی و قرار دادن دسته ای تراکت واجد پیام "عدم شرکت" و "تحریم" انتخابات در گوشه ای از پارک یا محل کار و رستوران و دیگر اماکن عمومی، پخش شبانه‌ یا بامدادی همین اعلامیه ها در منازل و محل های کار و ادارات، دیوارنویسی و مواردی از این دست...
Share/Save/Bookmark
 
با توجه به اخبار رسیده در دو هفته اخیر ، سر حلقه های جریان فتنه در تلاشند با فراخوان سیاه لشگر های خود برای دور جدید اردو کشی های خیابانی،  توان اجتماعی جنبش شکست خورده را یک بار دیگر زنده کنند .
 
به گزارش خبرنگار سیاسی عصر امروز ، این در حالی است که به گفته اکثر کارشناسان داخلی و خارجی، جریان موسوم به "جنبش سبز" بعد از حماسه مردمی ۹ دی و ۲۲ بهمن سال ۱۳۸۸تا کنون در کمای سیاسی به سر می برد .
 
البته کارشناسان سایت های ضد انقلاب دستور العمل هایی برای تجدید حیات این جریان شکست خورده در انتخابات دوره نهم مجلس صادر کرده اند که به نظر می رسد استقبال گسترده ای از آنها هم صورت نپذیرد .

«نصب تراکت بر دیوارهای شهر، شعارنویسی در آسانسورهای ادارات دولتی، اتوبوس ها، سرویسهای بهداشتی عمومی و قرار دادن دسته ای تراکت واجد پیام "عدم شرکت" و "تحریم" انتخابات در گوشه ای از پارک یا محل کار و رستوران و دیگر اماکن عمومی، پخش شبانه‌ یا بامدادی همین اعلامیه ها در منازل و محل های کار و ادارات، دیوارنویسی و مواردی از این دست شیوه‌هایی از اعتراض و اکنش فعال و خلاق و آگاهانه در متن واقعی زندگی اجتماعی هستند که می‌تواند توسط هر شهروند به‌ تنهایی یا با همفکری و همراهی دیگران (همسالان، همفکران، همجنسان، هم محله‌ای ها، همکاران، همکلاسی‌ها و...) صورت گیرد.
 
این روش ها دستو العمل های سایت های ضد انقلاب است که همواره به اندک تعداد سیاه لشگر  باقیمانده از اعضای جنبش سبز گوش زد شده است . 

از سویی هم به دلیل اینکه شبکه های ضد انقلاب با اعتراف به اینکه دنیای مجازی نمی تواند نشان دهنده وجود خارجی و حقیقی جریان سبز باشد، اذعان می کنند که: «درک این واقعیت لازم است که از "نق زدن" و "دشنام" در پستوهای خانه یا "لایک" زدن صرف در فیس بوک و حضور فعال در اینترنت، فضای حقیقی اجتماعی دچار دگرگونی مطلوب نمی شود.
 
شبکه های اجتماعی مجازی البته پتانسیل و امکان های قابل توجهی برای ناهنجاری های مدنی و فعالان سیاسی فراهم آورده اند اما این شبکه ها نمی توانند به عنوان جایگزین شبکه های اجتماعی حقیقی مورد استفاده قرار گیرند و جایگزین مناسبی برای آن ها محسوب شوند. ضمن اینکه بخش مهمی از جامعه چندان با این شبکه ها مرتبط و از آن ها تأثیر نمی گیرند.»
 
از آنجایی که شبکه های ضد انقلاب از این انتخابات به عنوان فرصتی برای خارج شدن جریان فتنه از کمای سیاسی نام می برند ، در تفکرات خود این را می پرورانند که : «اگر برای آیت الله خامنه ای و محمود احمدی نژاد انتخابات آینده مجلس ارزش کلیدی دارد، جنبش سبز نیز باید از این فرصت به دست آمده  برای برگشتن به صحنه سیاسی کشور استفاده لازم را ببرد.»
 
یقیناً می توان به این نکته پی برد که فتنه جویان اگرچه بر طبل تحریم می کوبند، اما تمام توان و همت خود را برای سوء استفاده از رقابت های سیاسی متمرکز کرده اند تا از این رویداد مهم اراده ملت ایران را دچار خلل و خدشه نمایند. 

در پایان باید گفت که، قطع امید کارشناسان  از فعالیت های اینترنتی و تشویق به آشوب های خیابانی به خوبی نشان می دهد که عناصر ضدانقلاب، حیات مجدد خود را در غوغا و ناآرامی جستجو می کنند.
 





برچسب:,