روایت «حاج قاسم» از تحولات سوریه

فرمانده سپاه قدس گفت: بايد در رفتار خود حقيقت شيعه بودن را نشان دهيم و به دنبال شيعه كردن ديگران نباشيم چرا كه به طور طبيعي حقيقت شيعه تاثيرهاي به‌سزايي دارد.
سردار قاسم سليماني، فرمانده سپاه قدس عصر چهارشنبه در نشست مقدماتي جوانان و بيداري اسلامي گفت: پس از وقوع حادثه 11 سپتامبر، كشورهاي غربي به دنبال مرعوب كردن كشورهاي اسلامي بودند. آن‌ها از طريق سازمان ملل متحد و ديگر سازمان‌هاي بين‌المللي تلاش كردند كه كشورهاي ديگر را با اهداف خود همراه كنند و آن‌ها را براي همراهي در جنگ عراق و افغانستان تحت فشار قرار دادند.

سليماني با اشاره به جنگ 33 روزه حزب‌الله با رژيم صهيونيستي اظهار كرد: اين پيروزي خارج از تصور آمريكايي‌ها بود، در واقع حزب‌الله پس از اين پيروزي از چارچوب تهديد‌شونده به چارچوب تهديد‌كننده و بازدارنده تبديل شد و به عبارتي ديگر جنگ 33 روزه در داخل رژيم صهيونيستي اتفاق افتاد.

فرمانده سپاه قدس ادامه داد: در جنگ 22 روزه نيز كه در مرز مصر اتفاق افتاد، رژيم صهيونيستي بار ديگر شكست خورد. اين دو پيروزي حزب‌الله و دو شكست آمريكا در عراق و افغانستان باعث شد كه در نظرسنجي‌هاي انجام شده تا سال 2006 ميزان نارضايتي از آمريكا در منطقه به 85 درصد برسد و بر همين اساس حركت به سمت اسلاميت شكل گرفت.

او درباره تحرك جديد اسلامي به وجود آمده در منطقه گفت: اين تحركات رفته رفته اسلامي‌تر شده و مثل انقلاب اسلامي ايران با مرور زمان شكل خود را پيدا مي‌كنند.

سليماني با اشاره به برگزاري كنفرانس بين‌المللي جوانان و بيداري اسلامي اظهار كرد: جمهوري اسلامي ايران بر مبناي يك نياز اين كنفرانس بين‌المللي را برگزار مي‌كند. دشمن از روند تحولات غافلگير شده است و حتي ايران اين قابليت را دارد كه اين حركت را ضد دشمن سوق دهد. اين در حالي است كه اين قابليت در اردن و نه در تركيه وجود دارد، اما جمهوري اسلامي ايران اين قابليت را دارد كه حركت را سازمان‌دهي و باعث تشكيل حكومت‌هاي اسلامي در جهت مبارزه با استكبار شود.

وي ادامه داد: دشمنان تلاش مي‌كنند اين ميدان را براي جمهوري اسلامي ايران تنگ كرده و هزينه‌هاي بسياري را بر كشورمان تحميل كنند، اما اين اجلاس فرصتي است براي اين‌كه هزاران جوان موثر در تحركات بيداري اسلامي به ايران سفر كرده و بدين شكل از حساسيت ايران‌هراسي كاسته شود. جوانان كشورهاي ديگر با حضور در ايران مي‌توانند يك حكومت اسلامي بر پايه دين را از نزديك حس كنند.

فرمانده سپاه قدس با بيان اين‌كه اجلاس بين‌المللي جوانان و بيداري اسلامي تبليغاتي نيست، ادامه داد: برگزاري اين اجلاس مي‌تواند به جوانان كشورهاي ديگر نشان دهد كه چگونه مي‌توان بر اساس يك حكومت ديني، توسعه صنعتي و دموكراسي را ايجاد كرد.

وي گفت: ايران اولين و تنها كشوري است كه توانسته از هجوم غرب و رژيم صهيونيستي در امان بماند. هم‌چنين ايران در دنياي امروز گسترده‌تر شده است و مرزهاي فرهنگي‌اش توسعه پيدا كرده است.

سليماني افزود: ايران در جنوب لبنان و عراق نيز حضور دارد. در واقع اين مناطق به نوعي تحت تاثير عملكرد و تفكر جمهوري اسلامي ايران هستند.

او با بيان اين‌كه توجه به رفتار به عنوان ديپلماسي عمومي در اجلاس بين‌المللي جوانان و بيداري اسلامي بسيار حايز اهميت است، اظهار كرد: بايد در رفتار خود حقيقت شيعه بودن را نشان دهيم و به دنبال شيعه كردن ديگران نباشيم، به طور طبيعي حقيقت شيعه مي‌تواند تاثيرات به‌سزايي داشته باشد. همان‌گونه كه جمهوري اسلامي ايران در بسياري از موارد به پيروزي رسيده است و اين موضوع باعث برداشت صحيح از ايران مي‌شود. در واقع نبايد از دروغ و مبالغه درباره‌ حكومت اسلامي ايران استفاده كرد؛ زيرا به اندازه كافي حقيقت وجود دارد كه بتواند باعث شناخت كامل شود.

فرمانده سپاه قدس در پاسخ به سوالي درباره‌ تحولات سوريه گفت: مردم سوريه و قوميت‌ها به طور كامل طرفدار حكومت هستند و در اهل سنت نيز بخش مهمي از مردم به تحولات سوريه و دخالت غرب با نگراني نگاه مي‌كنند. هم‌چنين تحركات اغلب در سوريه در شهرها نبوده است بلكه در روستاها بوده و ادامه دارد. اين در حالي است كه طرفداران معارضه نتوانستند يك تجمع ميليوني در اعتراض به حكومت بشار اسد ايجاد كنند و پس از ورود ناظران اتحاديه عرب به سوريه باز هم در اين كشور اتفاقي نيفتاد. بنابراين مرض سوريه مرضي نيست كه حكومت آن را از بين ببرد.

سليماني درباره‌ عملكرد اخوان‌المسلمين خاطرنشان كرد: گروه‌هاي اخوان‌المسلمين در سراسر جهان اسلام پراكنده بوده و بر اساس مفروضات و نيازمندي‌هاي هر كشوري شكل گرفته است و فرهنگ‌هاي متفاوتي از يكديگر دارند به گونه‌اي كه گروه اخوان‌المسلمين سوريه با گروه اخوان‌المسلمين مصر متفاوت است، اما اخوان‌المسلمين مركزي بيش‌تر نقش هماهنگي و رفع اختلا‌ف‌ها دارد.

او اضافه كرد: اخوان‌المسلمين تاكنون فراز و فرودهايي در عملكرد خود داشته است. در روند تحولات بيداري اسلامي براي اين‌كه با غرب مواجه نشود ملاحظاتي داشته است و اين ملاحظه‌ها در ارتباط خود با جمهوري اسلامي ايران نيز مشاهده مي‌شود، زيرا اين گروه نگران بود كه به اتهام ارتباط با جمهوري اسلامي ايران هجمه‌ غرب بر رويش افزايش پيدا كند. اما هرچه اخوان‌المسلمين به حكومت نزديك مي‌شود به همان اندازه، هم در داخل و هم در خارج به اسلاميت نزديك‌تر مي‌شود، با اين حال هنوز براي اظهارنظر قطعي در اين‌باره زود است.

فرمانده سپاه قدس درباره‌ سفر اخير الغنوشي، رهبر اسلام‌گراي تونس به قطر، گفت: از ابتدا تحولات بيداري اسلامي قطر سعي كرده است حمايت خود را از كشورهاي در حال تحول از طريق رسانه و حمايت‌هاي مالي نشان دهد و اين سفر نيز در همين راستا انجام گرفته است.

سليماني در پاسخ به سوالي درباره‌ اخبار منتشر شده مبني بر ارتباط وي با مقامات آمريكايي گفت: آن‌چه كه از سوي جلال طالباني در رسانه‌ها منتشر شده واضح نبود، اما همواره هشدارهايي درباره پيامدهاي اقدامات آمريكايي‌ها به آن‌ها داده مي‌شود.

وي در پايان اظهاراتش درباره‌ طرح ترور وي در سناي آمريكا اظهار كرد: خدا كند آمريكايي‌ها اين كار (ترور) را انجام دهند.




برچسب:,

علی نژاد نیز مانند همه "فراری های ۲ ساله" به ظاهر از غم و درد و رنج دروی از وطن می گوید و دایه دار انقلابی است که شهدایش را گاهی با نام دوست دخترشان باید به یاد آورد و گاهی نیز با تصویر برهنه در آغوش "بوی فرند"
Share/Save/Bookmark
 
سرویس فرهنگی عصرامروز: طی روزهای گذشته مصاحبه ای جنجالی از مسیح علی نژاد با ابوالقاسم طالبی کارگردان فیلم سینمایی "قلاده های طلا" منتشر شد که صحبت های هر دو طرف شنیدنی و جالب بود؛ پاسخ های "انقلابی" طالبی و سوالات "غم آلود" علی نژاد!

غم آلود، از دوری وطن و شهدای جنبش! انگار که دلش یاد وطن کرده و چرخ روزگار در بلاد غربت بد می چرخد و اصلا خوش نمی گذرد؛ وی از کهریزک می گوید و مادران کشته شدگان: "در کهریزک سه نفر را خود جمهوری اسلامی اعلام کرده که محسن روح‌الامینی، امیر جوادی و محمد کامرانی هستند اما رامین آقازاده قهرمانی و محمد نجاتی کارگر را هنوز اعلام نکردند. تا حالا با مادرهای این‌ها صحبت کردید آقای طالبی؟"

وی همچنین می گوید: " با خانواده کدام‌شان در این فیلم‌تان صحبت کردید، کدام یک از آن‌ها را توانستید نمایندگی کنید؟ "

علی نژاد طوری سخن می گوید که انگار کار و زندگی و تفریح را رها کرده تا تمام وجود خود را وقف جنبش کند!
البته وی از عدم تغییر خود نیز سخن می گوید: " من الان هم همان نویسنده‌ام و تغییری هم نکردم. تنها تغییرش این است که بعد از انتخابات ماهایی که داخل ایران بودیم را وصل کردن به دستگاه‌های جاسوسی خارج از کشور. مثل همین کاری که شما در فیلم‌تان کردید، در غیر این صورت من که هیچ تغییری نکردم."
 




برچسب:,

تحلیل سخنان هاشمی رفسنجانی درباره ارتباط با آمریکا:
توجه ویژه VOA، BBC، صدای اسرائیل و ... به اظهارات اخیر هاشمی
چند روزي است كه گفت و گفت اخير حجةالاسلام هاشمي با فصلنامه مطالعات بين الملل نقل محافل خبري و سياسي ايران شده است. صحبت هاي ايشان به قدري بي پروا و روشن است كه در نگاه اول ساده لوحانه به نظر مي‌رسد. در ابتداي اين بحث مي خواهيم مروري كوتاه بر رسانه‌هاي خارجي داشته‌ باشيم كه اكنون با دست هاشمي گردو مي‌شكنند و ببينيم نظر آنها درباره اين موضوع چيست؟ و كدام بخش از صحبت هاي حجةالاسلام رفسنجاني برايشان داراي ارزش خبري بوده است؟
سرویس سیاسی پایگاه 598 - چند روزي است كه گفت و گفت اخير حجةالاسلام هاشمي با فصلنامه مطالعات بين الملل نقل محافل خبري و سياسي ايران شده است. صحبت هاي ايشان به قدري بي پروا و روشن است كه در نگاه اول ساده لوحانه به نظر مي‌رسد. جملاتي همچون "آمریکا قدرت برتر دنیا است"، "می‌خواستم با آمریکا با شروطی که گذاشته بودم، مذاکره را شروع کنم که نتوانستم. نتوانستم غیر از این است که نخواستم"، "می‌خواستم با مصر رابطه برقرار کنیم که نتوانستیم" "چرا با آمریکا مذاکره نکنیم؟"، " ...به امام گفتم [هفت موضوع از جمله ارتباط با آمريكا] گردنه‌هایی است که اگر شما ما را عبور ندهید، بعد از شما عبور کردن مشکل خواهد بود". آقاي هاشمي بسيار خوب فضاي ايران را مي‌شناسد و مي‌داند اين گفته‌ها برايش دردسر ساز خواهد شد و موجب خشم و دلخوري قاطبه امت حزب الله مي‌شود .

همچنان كه آقاي توكلي نيز مردم را خوب مي‌شناسد و ميداند اقدام وقيحانه سايت ايشان در ايجاد رابطه، گفتگو و پرسش و پاسخ با نماينده آمريكا چه عواقبي را براي ايشان به ارمغان مي‌آورد. مي‌دانند كه بعد از اين اقدامات، بايد منتظر واكنش تند رسانه‌هاي مردمي و هم چنين شعارهاي بعد از نماز جمعه باشند كه شايد بگويند: "هاشمي، مبارك**پيوندتان مبارك" "توكلي، آمريكا**پيوندتان مبارك" و يا شعارهايي به مراتب تندتر از اين. پس اين تحركات به چه معناست؟ آيا اشتباه كرده، فريب خورده و يا چيزي از اين دست؟ يا آنكه اعلام شروع يك حركت جديد اين جريان است؟ درست مانند نامه بي سلام و والسلام هاشمي و آغاز فتنه 88. يا موضوع ديگري است؟

در ابتداي اين بحث مي خواهيم مروري كوتاه بر رسانه‌هاي خارجي داشته‌باشيم كه اكنون با دست هاشمي گردو مي‌شكنند و ببينيم نظر آنها درباره اين موضوع چيست؟ و كدام بخش از صحبت هاي حجةالاسلام رفسنجاني برايشان داراي ارزش خبري بوده است؟

دويچه وله: رسانه اي آلماني كه مخاطبان آن عمدتا مردم اروپا و آسياي مركزي مي باشند.

تيتر اول: رفسنجاني: قطع رابطه با آمريكا قابل تداوم نيست.

جملات مورد توجه اين رسانه: از شعار «نه غربي نه شرقي» تفسيري عوامانه صورت گرفته - عده اي در در داخل هستند كه نمي خواهند ما با عربستان رابطه دوستانه داشته باشيم - ما نبايد از حزب الله و حماس برای مزاحمت دیگران استفاده کنیم و اینها هم کار خودشان را بکنند. وقتی که نظام نخواهد در دنیا ماجراجویی بکند، این‌گونه مسائل قابل تحمل است.

صداي اسرائيل: رسانه رسمي وزارت خارجه اسرائيل كه مخاطبان آن عمدتا مردمان خاورميانه هستند.

تيتر: رفسنجاني: حمايت ما از حماس و حزب الله قابل دفاع است.

جملات مورد توجه: حمایت از این ها همیشه قابل دفاع بوده است. به شرط آنکه ما از این ها برای مزاحمت دیگران استفاده نکنیم و این ها هم کار خودشان را بکنند. وقتی که نظام نخواهد در دنیا ماجراجویی کند، این گونه مسائل قابل تحمل است.

تحليل‌ اين رسانه: سخنان هاشمي رفسنجاني به نوعي اذعان به ماجراجويي‌هاي ايران در سطح جهان و استفاده اين حكومت از سازمان هاي تروريستي براي ضربه زدن به كشورهاي ديگر است.

بي بي سي: معلوم الحال

تيتر اول: رفسنجاني: از امام خواستم كه مسئله رابطه با آمريكا را در زمان حياتش حل كند.

جملات مورد توجه: [رابطه با آمريكا] گردنه اي است كه اگر شما [امام] ما را عبور ندهيد، بعد از شما عبور مشكل خواهد بود-  اگر مدیریت نیرومندی در کشور کارها را به عهده بگیرد، همین حالا می‌تواند خیلی زود با یک حرکت‌ جهشی این مسائل را حل کند -بعد از رحلت امام، در شورای عالی امنیت ملی تصویب کردیم که روابطمان را با مصر برقرار کنیم اما نشد.

تحليل اين رسانه: شكاف در حكومت با توجه به آنكه آيت الله خامنه اي رهبر جمهوري اسلامي از سرسخت ترين مخالفان مذاكره تهران واشنگتن است.

صداي آمريكا (voa): معلوم الحال

تيتر: رابطه بين ايران و آمريكا

جملات مورد توجه: براي ما دوست و دشمن دائمي وجود ندارد- آمريكا قدرت برتر دنياست - فكر مي كنم هنوز روابط خوب با عربستان مقدور است.

تحليل‌ اين رسانه: همزماني اين گفتگو با اقدام سايت الف (وابسته به احمدتوكلي) كه در آن از آلن اير (سخنگوي فارسي زبان كاخ سفيد) خواسته بود پاسخ خوانندگان را بدهد نشان دهنده وجود جرياني براي ارتباط با امريكا در ايران است.

العربيه: رسانه اي كه عرب ها آن را "العبري" (زبان يهودي) مي‌خوانند و مخاطب آن كشورهاي خاورميانه و عرب زبان است.

تيتر اول: هاشمي رفسنجاني: مي خواستم با آمريكا و مصر مذاكره را شروع كنم اما نتوانستم.

جملات مورد توجه: می‌خواستم با مصر رابطه برقرار کنیم که نتوانستیم-  می‌خواستم با آمریکا مذاکره را شروع کنم که نتوانستم. نتوانستم غیر از این است که نخواستم - نبايد از اینها [حماس و حزب الله] برای مزاحمت دیگران استفاده کنیم .اینها هم کار خودشان را بکنند. وقتی که نظام نخواهد در دنیا ماجراجویی بکند، این‌گونه مسائل قابل تحمل است.

تحليل اين رسانه: این سخنان هاشمی رفسنجانی بر خلاف اظهارات اکثر مقام های مسئول ایرانی به ویژه آیت الله علی خامنه ای رهبر این کشور است که در گفتمان رسمی خود آمریکا را "شیطان بزرگ" توصیف می کنند.

در تحليل درست اين اقدام حجة الاسلام هاشمي بايد به چند نكته ديگر نيز دقت نمود:

اول آنكه هاشمي يك سياست مدار است و مرگ او در فراموشي اوست. او نمي خواهد مانند كروبي و موسوي كه توسط رسانه ها و مردم به دست فراموشي سپرده شده اند از گردانه خارج شود به همين دليل مي خواهد با سخنان گاه و بيگاه خود توجه رسانه ها را به خود جلب كند.

دوم آنكه هاشمي براي جلب آرائ عمومي نياز به اين جنجال ها دارد. به گفته لانگ ولانگ كه مي گويد اگر بتواني در جامعه جنجال بيافريني و موضوعي را نقل محافل و گفتگوها كني ميتواني احساسات عمومي را درباره آن مسئله بر انگيزي، در اين حالت چشم و گوش جامعه تيز شده و منتظر يك تاييد و يا ردّ از طرف منبعي محبوب است اين آخرين مرحله بود و اكنون ديگر افكار عمومي همراه شده است و مي توانيد فشار آن را به سمت كسي كه مي خواهيد هدايت كنيد.

سوم آنكه انتخابات 92 (رياست جمهوري) در راه است و آرامش سياسي كشور به نفع طيف آقاي هاشمي نمي باشد. آنها سعي خواهند كرد تا با ايجاد تنش هايي پي در پي فضاي رسانه اي و سياسي كشور را به نوعي گل آلود كرده و از اين طريق براي خود ماهيگيري كنند. آقاي هاشمي نتوانست اين نيت خود را مخفي نگه دارد و ناخواسته در بخشي از صحبت ها به آن اشاره نمود " اگر حالا هم مدیریت نیرومندی در کشور کارها را به عهده بگیرد، همین حالا می‌تواند خیلی زود با یک حرکت‌های جهشی این مسائل را حل کند"

اما اين گفته هاي آقاي هاشمي و اقدامات سايت احمد توكلي حاوي پيام هايي براي خارج از كشور نيز بود. پيامي كه به آمريكا، عربستان و اسرائيل مي فهماند كه اولا جريان مقابله با رهبري و آرمان هاي امام به طور كامل از بين نرفته و در بدنه نظام نيز نفوذ دارد و ثانيا در صورت حمايت از اين جريان در انتخابات آينده و پيروزي اين طيف در انتخابات، آنها مي توانند به تامين منافع نامشروع خود در ايران اميدوار باشند جرياني كه به دنبال دوستي با عربستان، مذاكره با آمريكا و استفاده نكردن از حزب الله و حماس است. البته دومين مخاطب خارجي اين اقدامات، انقلابيون نهضت‌هاي بيداري‌اسلامي هستند كه با الگوگيري از انقلاب ايران به مقابله با آمريكا برخواسته و پرچم‌هاي استكباري را در قاهره، منامه، صنعا، تونس، اسكندريه و ديگر شهرها به آتش مي كشند. اما آقاي هاشمي به عنوان يكي از انقلابيون دهه 50 ايران به آنان پيام مي فرستد كه استكبار ستيز نباشند و مشتركات‌شان را با "شيطان بزرگ" پيدا كنند و اختلافات را كنار بگذارند.

حال با توجه به اين نكات و پيام‌هاي داخلي و خارجي و با در نظرگرفتن بازتاب بين المللي افاضات ايشان در رسانه هاي خارجي، مي‌توان قصد و نيت ايشان از بيان اين سخنان را به خوبي دريافت و دانست كه انقلابي دهه50 در ذهن خود چه مي پروراند.

 




برچسب:,

۳ نمونه تناقض ادعاهای امروز هاشمی با عملکرد دیروز وی

ارس گزارش می‌دهد

خبرگزاری فارس: هاشمی رفسنجانی در سخنان اخیر خود ادعاهایی را مطرح کرده که با عملکرد گذشته وی تناقض دارد.

خبرگزاری فارس: ۳ نمونه تناقض ادعاهای امروز هاشمی با عملکرد دیروز وی

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، اخیراً سخنانی از آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شده که حاوی نکات جالبی است.

هاشمی رفسنجانی در دیداری که با مسئولان فصلنامه مطالعات بین‌المللی داشته‌، گفته که "اصلاً هیچ موردی تا به حال مخصوصاً آن دوره‌ای که رئیس جمهور بودم، موافق با زندانی سیاسی کردن هیچ کس نبودم. ما زندان را می‌شناختیم که چیست. بستن روزنامه برای من اصلاً یک تابو بود. مگر اینکه از دست من خارج بود".

این ادعاهای هاشمی‌رفسنجانی با آنچه از عملکرد ‌8 ساله ریاست جمهوری وی در دولت موسوم به سازندگی در اذهان عمومی ثبت و ضبط شده است، تناقض دارد.

در ذیل به سه نمونه از اتفاقاتی که در دولت هاشمی رفسنجانی افتاده و با این ادعاهای وی تناقض دارد، اشاره می‌شود:

برخی از عناصر گروهک موسوم به ملی مذهبی در سال 69 نامه‌ای به رئیس دولت پنجم نوشتند و به اکبر هاشمی‌رفسنجانی اعتراض کردند.

بعد از این نامه برخی از نویسندگان آن ازجمله عزت‌الله سحابی بازداشت و روانه زندان شد.

سحابی درباره علت بازداشت خود توسط هاشمی رفسنجانی می‌گوید: ‌"‌بعد از دستگیری‌ها، در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، چند تن از نمایندگانی که مرا می‌شناختند، به آقای هاشمی اعتراض کردند که چرا عزت‌الله سحابی را گرفتید؟ آقای هاشمی پاسخ داده بود: رویش زیاد شده بود،‌می خواستیم رویش را کم کنیم."

همچنین در برخی از سایت‌های اینترنتی آمده که عباس عبدی از اعضای مرکزیت حزب منحله مشارکت در سال 1373 زمانی که سردبیر روزنامه سلام بوده، در پی انتقاد از اکبر هاشمی‌رفسنجانی ‌۱۱ ماه را در زندان سپری کرد.

هاشمی رفسنجانی این ادعاها را یکبار دیگر در سال ۸۳ در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌های کشور مطرح کرده بود.

وی در این گفت‌وگو هم گفته بود که "‌چندین مجله در زمان دولت من شکل گرفتند و این ناشی از فضای آزادی بود که دولت ایجاد کرده بود و هیچ وقت از طرف من به آنها تعرض نمی‌شد‌".

بعد از انتشار این مصاحبه و بیان این ادعاها از سوی هاشمی رفسنجانی، شورای سردبیری روزنامه «جهان اسلام» در توضیحاتی که به خبرگزاری مورد اشاره ارسال کرده بود، این ادعاهای رئیس دولت پنجم و ششم را رد کرد.

اعضای شورای سردبیری روزنامه جهان اسلام در این رنجنامه از فضای سنگینی که مسئولان دولتی(دولت موسوم به سازندگی) بر رسانه‌های منتقد حاکم کرده بودند، سخن گفتند و اعلام کردند که این روزنامه به دستور " اعضا و ریاست ‌‌دولت سازندگی" توقیف شده بود.

در رنجنامه شورای سردبیری این روزنامه آمده بود که "روزنامه جهان اسلام در حالی که در استقلال مالی کامل با تلاش مدیر مسئول محترم و سایر همکاران به لحاظ محتوا، شمارگان چاپ، توزیع، جذب آگهی و … به وضعیت مطلوبی رسیده بود، در غروب یکی از روزهای دهه فجر سال ‌73 با نامه مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد از انتشار بازماند. "

در بخش دیگری از این رنجنامه نیز تصریح شده بود: " از طریق برخی اعضای دولت اطلاع حاصل شد که موضوع عملکرد روزنامه جهان اسلام در جلسه دولت سازندگی مطرح شده و برخی وزرای غیر مرتبط درباره آن سخن گفته و ضرورت توقیف آن را در حضور رئیس دولت مورد تاکید قرار داده‌اند. هنوز نمی‌دانیم که اعضا و ریاست محترم دولت سازندگی چگونه به خود اجازه دادند در مقام مدعی‌العموم بنشینند. تاسف زمانی مضاعف می‌گردید که بسیاری از رسانه‌ها بر اثر فضای سنگینی که حاکم بود، حاضر نمی‌شدند مراتب اعتراض و انتقاد دست‌اندرکاران روزنامه جهان اسلام را حتی به شکل خبری منعکس سازند".

شورای سردبیری روزنامه جهان اسلام در این نامه خود با اشاره به شکایت این روزنامه به دستگاه قضایی یادآور شده بود که دستگاه قضایی با اعلام اینکه ‌هیات نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد اساساً حق چنین کاری نداشته، حکم به رفع توقیف روزنامه جهان اسلام داد؛ حکمی که به گفته گردانندگان این روزنامه، مسئولان وقت وزارت ارشاد تا آخرین لحظه حضور خود، در مقابل صدور و اجرای آن مقاومت کردند."




برچسب:,

شما راست می گویید نه امام خمینی(ره)

 

شما می گویید آمریکا ابر قدرت دنیاست پس باید با آن وارد مذاکره شویم اما امام خمینی گفت آمریکا شیطان بزرگ است. شاید هم چون شما انسان معتدلی هستید، حتی با شیطان هم وارد مذاکره شوید، خدا را چه دیده اید! کاش آن روزی که شیطان سجده نکرد و رانده شد شما آنجا می بودید بلکه با مذاکره از رانده شدن شیطان از بارگاه الهی جلوگیری می کردید!

آقای هاشمی. مدتی بود نبودید دلمان برایتان زیادی تنگ شده بود. مصاحبه تان با فصلنامه مطالعات بین المللی را که خواندم بیش از پیش عاشقتان شدم. شما ادم خوبی هستید و به همین دلیل هم هست که پشت سرتان حرف زیاد است، آخر پشت سر آدم های خوب حرف زیاد است. شما مصداق ضراب المثل هر که بامش بیشتر برفش بیشتر، شده اید. هرچه ادم خوبتر، حرف هم پشت سرش بیشتر است. شما آنقدر خوب بودید که ما نمی دانستیم. شما خیلی عمل گرا هستید. شما خیلی خوب هستید. اگر همه مخالفین با هم جمع می شدند و می خواستند نامه بدون سلام به اقا بنویسند عمرا می توانستند، اما شما در عمل ثابت کردید و پا را از حرف زدن فراتر گذاشتید. دست شما درد نکند که در جنگ بودید. اگر شما در جنگ نبودید معلوم نبود چه بر سر ما می آمد. تجربیات شما در جنگ خیلی کارآمد بوده و هست! امروز من معنای شعار نه شرقی نه غربی را هم فهمیدم. مدت ها بود که عوامانه فکر می کردم اما شما مرا از خواب غفلت بیدار کردید. از شما ممنونم که در زمان قطعنامه سازمان ملل با مذاکره وارد شدید. خیلی خوب است که شما اهل مذاکره هستید. راستی، یک مشتری خوب برای باغهای رفسنجان پیدا شده است، ایا اهل مذاکره هستید؟ در باب مهدی چه، اهل مذاکره هستید؟ و حکم فائزه چه؟ باز هم اهل مذاکره هستید؟ حاضرید چقدر بدهید فائزه زندانی نشود. اما اینبار مذاکره فایده ندارد. قوه قضاییه هوشیار است و بیدار. همیشه روحیه اعتدال شما را می ستودم. روحیه اعتدال شما را دوره اول ریاست جمهوری تان شناختم. خوب یادم نیست در جمع دانشجویان کدام دانشگاه صحبت می کردید، اما خوب یادم است جمله ای که گفتید: "ضرورتی برای چادر برای خانم ها وجود ندارد، اما حجاب باید کامل باشد" (نقل به مضمون) حقا که شما سردار سازندگی هستید. شما خیلی خوب راه را برای "آزادی اندیشه" باز کردید. شما بخوبی اندیشه ها را آزاد کردید. ما آزادیمان را مدیون تو هستیم نه خاتمی! خاتمی فقط شعار می داد اما این تو بودی که عملگرا بودی. شعار بی عمل مانند زیر شلواری بدون کش است!!! ممنونیم از شما که عملگرا بودی و همچنان هستی! مردی با عبای شکلاتی لایق خودت است نه آن خاتمی بزدل که پای صندوق رای حاضر شد و رای داد. این شمایید که خلبان دل ملت هستید، قالیباف خیالباف است که خود را خلبان می داند. محسن رضایی هم پای درس شما نشسته است که ادعای دکترین اقتصاد می کند وگرنه از خودش که چیزی ندارد. بعضی ها می گویند که شما نزدیکترین فرد به رهبر و امام خمینی بودید. اما من می گویم، رهبر و امام خمینی نزدیکترین افراد به شما هستند. شما خیلی خوب هستید. حتی اگر آقا هم در نماز جمعه معروف گفتند که افکارشان به شما نزدیک نیست احتمالا اشتباه کردند. شما راست می گوید نه امام خمینی. شما می گویید آمریکا ابر قدرت دنیاست پس باید با آن وارد مذاکره شویم اما امام خمینی گفت آمریکا شیطان بزرگ است. شاید هم چون شما انسان معتدلی هستید، حتی با شیطان هم وارد مذاکره شوید، خدا را چه دیده اید! کاش آن روزی که شیطان سجده نکرد و رانده شد شما آنجا می بودید بلکه با مذاکره از رانده شدن شیطان از بارگاه الهی جلوگیری می کردید! آقای هاشمی اگر آقای خامنه ای و امام خمینی و آیت الله بروجردی و آقای مصباح و جانباز موسی سلامت و حاج محمد ابراهیم همت و حاج حسین شریعتمداری و تمام کسانی که ادعا می کنند قدمی برای انقلاب برداشته اند، بر یک سوی الاکلنگ بنشینند و شما به سوی دیگر بنشینید، به یکباره همه آنها به آسمان پرتاب می شوند و شما به زمین می آیید. چون خوبی های همه آنها انگشت کوچکه خوبی های شما نیز نمی شود. آخر این شما بودی که عمل گرا بودی، اعتدال گرا بودی، قطعنامه را پذیرفتی، دوست داشتی با عربستان ارتباط داشته باشی اما دست های پشت پرده نگذاشتند، با مصر و آذربایجان و ترکمنستان و کوفتستان و زهرمارستان مذاکره کنی اما باز هم نگذاشتند. این شما بودی که جنگ را سر سامان دادی؛ آخر شما هم فرمانده جنگ بودید و هم قائم مقام فرمانده کل قوا، اختیاراتتان هم بالا بود، حتی بالاتر از ارتفاع دیوارهای منزلتان. خرمشهر را هم شما فتح کردید چون فرمانده جنگ شما بودید، حتی فتنه 88 را هم شما با نامه بدون سلام هم پهن و هم جمع کردید چون خیلی اعتدال گرا بودید. اگر دیدار شما با خانواده کشته شدگان فتنه 88 نبود، این انقلاب پابرجا نبود. در نهایت عذرخواهی می کنم که سر شلوغتان را درد آوردم. به امید آن روزی که، در تقویم ها بنویسند آغاز روابط جمهوری اسلامی با شیطان بزرگ آمریکا. آن روز شما به ما تبریک می گویی و ما مطمئن می شویم در مذاکره با شیطان کلاه بزرگی بر سرتان رفته است.




برچسب:,

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران: اظهارات هاشمي به نفع دشمنان نظام تمام مي‌شود

 

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران:

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: افرادي كه در گذشته جايگاهي داشتند و مردم از آنها انتظاراتي دارند، نبايد وارد مسائلي شوند كه زمينه طمع ورزي دشمنان را فراهم كند.

به گزارش بی باک، حجت الاسلام والمسلمين علي سعيدي با اشاره به اظهارات هاشمي رفسنجاني در خصوص رابطه با آمريكا به فارس گفت: اينگونه اظهارات، پيام هايي است كه از داخل به خارج ارسال مي شود و با انسجام ملي و اقتدار داخلي هيچگونه سازگاري ندارد.
 
وي ادامه داد: اظهارات رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، شائبه اختلاف نظر بين مسئولان نظام را در ميان دشمنان تقويت خواهد كرد و اين در حالي است كه اختلاف نظرهاي موجود، بسيار جزئي است و همه خدمتگذاران نظام در راستاي آرمان ها و منويات رهبر معظم انقلاب عمل مي كنند.
 
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران با بيان اينكه اظهارات هاشمي به نفع دشمنان نظام تمام مي شود؛ گفت: افرادي كه در گذشته جايگاهي داشتند و مردم از آنها انتظاراتي دارند، نبايد وارد مسائلي شوند كه زمينه طمع ورزي دشمنان را فراهم كند.
 
حجت الاسلام سعيدي درباره علت عدم برقراري رابطه ايران با آمريكا، اظهار داشت: براساس مباني و ديدگاه هاي عميق حضرت امام خميني(ره) تا مادامي كه خوي استكباري در آمريكا وجود داشته باشد به هيچ عنوان امكان مذاكره و سازش با آمريكا وجود نخواهد داشت.
 
وي با بيان اينكه آمريكا به دنبال براندازي نظام جمهوري اسلامي است؛ افزود: از هاشمي بعيد است كه با وجود خط مشي ها و ديدگاه هاي اساسي كه برقراري رابطه با شيطان بزرگ را نفي مي كنند، درخصوص برقراري رابطه با آمريكا اينگونه اظهارات بي پايه و اساس را مطرح كند.
 
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران با اشاره به اينكه نظام اسلامي نيز با مبناي چنين اظهاراتي مخالف است؛ تأكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران به دنبال مذاكره اي هم عرض و از موضع قدرت با دولت آمريكاست.
 
حجت الاسلام سعيدي به دولتمردان آمريكا، توصيه كرد: آمريكايي ها بايد ايران مستقل و قدرتمند هسته اي را به رسميت بشناسند، چرا كه جمهوري اسلامي ايران هرگز با وجود روحيه سلطه گري آمريكايي ها با آنان وارد مذاكره نخواهد شد.
 
وي تصريح كرد: استقلالي كه ايران اسلامي در عرصه هاي مختلف سياسي- اقتصادي و بين المللي كسب كرده است، ناشي از ايستادگي در برابر آمريكاست.
 
حجت الاسلام سعيدي خاطرنشان كرد: به تعبير رهبر معظم انقلاب، هيچ راهي براي حفظ انقلاب به جز ايستادگي در برابر آمريكا وجود ندارد.

 




برچسب:,

گير آقای هاشمی در جای ديگری است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان اظهار داشت: هر كس در هر جايگاهي که هست، نبايد هر حرفي را بزند. گير ايشان در جاي ديگري است، به هر حال اين گونه اظهار نظر ها با سياست هاي كلي نظام نمي خواند و اشكال دارد و آقاي هاشمي نيز از اين مواضع فاصله گرفته اند.
اظهارات آقای هاشمی رفسنجانی درباره رابطه با آمریکا که در روزهای پایانی سال 1390 و در دیدار مسئولان فصلنامه مطالعات بین المللی با وی مطرح و چند روز پیش منتشر شد، بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی و بسیاری از رسانه های خارجی داشت.

با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري حضرت امام خامنه ای در طول سال هاي متمادي كه سياست قطعي جمهوري اسلامي عدم برقراري رابطه با آمريكا است، خبرنگار بی باک نظر دکتر حسن کامران دستجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی را  درباره اظهارات اخير آقاي هاشمي جویا شده است.

دستجردی به خبرنگار ما گفت: كلا حكومتي ها نبايد از تدابير امام (ره) و مقام معظم رهبري فاصله گيرند، امام تا زمانيكه بودند هميشه اصرار داشتند كه رابطه ما با آمريكا رابطه گرگ و ميش است و مقام معظم رهبري هم بارها فرمودن كه ما همان سمت و سوي امام را بايد حفظ كنيم و با دشمن قهر هستيم لذا وقتي كه اين استراتژي روشن هست اصولا براي حكومتي ها گناه بزرگي است و براي مردم عادي هم باید آن تدابير  اجرا شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: افراد در اظهار نظر آزاد هستند. اما زماني يك استاد دانشگاه که شرایط را متوجه نیست اینگونه اظهار نظر مي كند، حمل بر این است که وی قصد و غرضی ندارد بلکه شرايط را متوجه نيست اما وقتیکه با علم چنین اظهار نظری بکند آن وقت يك فرد مريض است. حال وقتيكه يك وكيل، وزير، مسئول و مقامي يك مطلبي را مي گويد طبيعي است كه با آن تدابير فاصله گرفته است.

وی همچنین اظهار داشت: ممكن است حكومتي ها به يكديگر نامه بنويسند یا درباه موضوعی بحث کنند اما هنگاميكه پاسخ این بود كه تدابير تغييري نكرده و همان است، در اینصورت طرح چنین بحثهایی و ادامه آن معني ندارد.

دکتر حسن کامران دستجردی درباره طرح دوباره رابطه با آمریکا توسط برخی سیاسیون و رسانه ها اظهار داشت: زنده كردن اين بحث ها بودار است و نبايستي در شرايط فعلي در حوزه هاي ديگران وارد شويم، سياست هاي كلي نظام با مقام معظم رهبري است و اصولا ايشان بر مبناي حكمت، عزت و مصلحت تصميم مي گيرند.

 نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: حضرت امام (ره) در زمان جنگ فرمودند که من اگر جاي شما فرماندهان بودم اولين ناو آمريكايي را مي زدم، مقام معظم رهبري نيز در رابطه با شاخ و شانه هايي كه اخيرا آمريكايي ها و صهيونيست ها مي كشيدند فرمودند که ما پاسخ مي دهيم و پاسخ مان هم به همان اندازه است

وی در ادامه گفت: اين اظهارات اخیر و مزاج آقای هاشمی با مرام حكومت فاصله دارد لذا اميدوار هستم كه وی در اینباره تجديد نظر بكند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان اظهار داشت: هر كس در هر جايگاهي که هست، نبايد هر حرفي را بزند. گير ايشان در جاي ديگري است، به هر حال اين گونه اظهار نظر ها با سياست هاي كلي نظام نمي خواند و اشكال دارد و آقاي هاشمي نيز از اين مواضع فاصله گرفته اند.




برچسب:,

در گزارش سالیانه به کنگره آمریکا سیا: پیشرفت‌های هسته‌ای ایران ادامه دارد/ایران از موانع عبور کرد خ

برچسب:,

فاطمیه


اونا که فصل بهارو به روز سیاه کشوندن

جمع شدن با چن تا هیزم باغ لاله روز سوزوندن

جاری شدپایین چشمات چشمه آب کبودی

بال پروازت شکسته توی آسمون دودی

زخمی شد درخت عمرت وقتی که تبر پا می زد

غیرتش خرج نگا شد هر کسی دلش جا می زد

 

 

 

 




برچسب:,

رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان نیروهای مسلح

ایشان سعادت و پیشرفت ملت‌ها را در گرو صبر و استقامت برای عبور موفقیت‌آمیز از مقاطع تاریخی دانستند و تأكید كردند: ملت ایران با داشتن تجربه‌های گرانبهایی همچون انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین موقعیت خوب امروز، قطعاً از مقطع كنونی نیز با سربلندی گذر خواهد كرد.





ادامه مطلب

برچسب:,

روزنامه‌ های منتقد هاشمی مورد غضب وی قرار می گرفتند

یک عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: در زمان آقای هاشمی برخی از فعالان سیاسی و نشریات و روزنامه‌ها به دلیل انتقاد از شخص آقای هاشمی و سیاست‌های وی مورد غضب وی قرار گرفته و مورد برخورد وی قرار گرفتند.

خبرگزاری فارس: روزنامه‌ های منتقد هاشمی مورد غضب وی قرار می گرفتند

 





ادامه مطلب

برچسب:,

جزئیات اسارت دزدان دریایی توسط نیروی دریایی ارتش

نزدیکی ظهر با انجام تاکتیک های مختلف، هفت نفر از کلاه سبزهای نداجا می توانند خود را به داخل کشتی برسانند تا ادامه درگیری با دزدان دریایی بر روی عرشه کشتی انجام شود.

خبرگزاری فارس: جزئیات اسارت دزدان دریایی توسط نیروی دریایی ارتش

 





ادامه مطلب

برچسب:,

فرمانده سابق پدافند موشکی اسرائیل

قدرت موشکی ایران را نمی‌توان از بین برد / دقت موشک‌های ایرانی نگران‌کننده است

خبرگزاری فارس: یوزی روبین ضمن اذعان به اینکه اسرائیل نمی‌تواند قدرت موشکی ایران را از بین ببرد، از دقت موشک‌های ایرانی در هدف قرار دادن اهداف خود، ابراز نگرانی کرده است.

خبرگزاری فارس: قدرت موشکی ایران را نمی‌توان از بین برد / دقت موشک‌های ایرانی نگران‌کننده است

 





ادامه مطلب

برچسب:,

تاریخ شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) چه زمانی است؟

 

 

دین - تاریخ شهادت حضرت زهرا(س) به سه روایت اصلی نقل شده است. همواره این پرسش مطرح بوده است که کدام نقل از ایام شهادت آن حضرت به لحاظ تاریخی معتبر تر است؟

 بر اساس منابع تاریخی، ایام فاطمیه به حسب روایات بیش از ده تا پانزده قول بوده ولی آنچه شهرت دارد، سه قول اصلی است:

1.روایت «40» روز که دهه اول گرفته می شود، بعد از شهادت رسول الله صلی الله علیه وآله که مصادف با 8 تا 10 ربیع الثانی است.
2.روایت «75» روز که دهه دوم گرفته می شود، مصادف با 13 تا 15 جمادی الاولی است.
3.روایت سوم «95» روز که دهه سوم گرفته می شود، مصادف با 1 تا 3 جمادی الآخر است که بیشتر مورد تاکید است.
محققان تاریخ اسلام معتقدند آنچه بیشتر مورد توجه و سندیت تاریخی است روایت سوم یعنی 95 روز است. البته مراجع تقلید و اهل معرفت به مومنان توصیه می کنند که هر سه قول را به برپایی عزاداری همت گمارند.

در هر صورت روایت دوم شهادت حضرت زهرا(س) برابر 13 جمادی الاول که مطابق با 17 فروردین است و روایت سوم برابر سوم جمادی الثانی مطابق 6 اردیبهشت خواهد بود. این دو روایت در تقویم رسمی ثبت شده است. البته عموما پس از انقلاب اسلامی مرسوم شده است که این ایام را در سه دهه مجزا برگزار می کنند که برگزاری دهه اول بیشتر در میان بخشی از مذهبی ها و هیاتی ها مرسوم است و دهه دوم و سوم در جامعه ما عمومیت بیشتری دارد.

 




برچسب:,

چه کسانی به دیدار نوروزی خاتمی رفتند؟وخبر "ممنوع الخروج شدن" خاتمی تایید شد

برچسب:,

از نشست امنیت هسته‌ای سئول تا احتمال مذاکرات هسته‌ای ایران در بغداد

در هنگامه‌ای که ایران در تعطیلات نوروزی بود، چهار گوشه جهان، رخدادهای مهمی را به خود دید. در این مطلب، مروری بر ده رویداد مهم عرصه بین‌الملل در دو هفته گذشته انجام شده است.

 
1ـ پیام‌های نوروزی رهبران غربی

امسال نیز مانند سال‌های گذشته، فرا رسیدن نوروز بهانه‌ای به دست رهبران کشورهای غربی داد تا از پیام‌های نوروزی به مثابه تریبونی برای بیان دیدگاه‌هایشان بهره گیرند؛ البته همچون همیشه، در این پیام‌ها، دیدگاه‌های آنان در پوششی به ظاهر بشردوستانه و متمدنانه اظهار می‌شود.

این سنت امسال نیز ادامه پیدا کرد و «باراک اوباما»، رئیس جمهور آمریکا، «دیوید کامرون»، نخست وزیر انگلیس و «شیمون پرز»، رئیس رژیم صهیونیستی در پیام‌های جداگانه نوروز را تبریک گفتند. اما نکته مشترک در میان همه این پیام‌ها این بود که همچون همیشه، تلاش شد مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران از هم جدا نشان داده شده و ادعاهای مقامات غربی، مبنی بر عدم دشمنی با مردم ایران تکرار شود. در همین حال، تلاش این مقامات بر افزایش فشار اقتصادی بر مردم ایران و زمزمه‌های حمله به ایران همچنان ادامه یافت.
 





ادامه مطلب

برچسب:,

تایم: رهبر ایران کارت‌های بازی خود را در زمینه برنامه هسته‌ای رو نمی‌کند

تایم: رهبر ایران کارت‌های بازی خود را در زمینه برنامه هسته‌ای رو نمی‌کند

خبرگزاری فارس: یک هفته‌نامه آمریکایی با اشاره به مذاکرات پیش روی ایران و گروه 1+5 تاکید می‌کند رهبر ایران کارت‌های بازی خود را رو نمی‌کند.

خبرگزاری فارس: تایم: رهبر ایران کارت‌های بازی خود را در زمینه برنامه هسته‌ای رو نمی‌کند

 





ادامه مطلب

برچسب:,

یامهدی

 نیا نیا گل نرگس جهان که جای تو نیست

دو صد ترانه به لبها یکی برای تو نیست

نیا نیا گل نرگس که در زلال دلی
هزار آینه نقش و یکی ز خال تو نیست

نیا نیا گل نرگس تو را به خاک بقیع
که شهر ما نه مُهیای گامهای تو نیست

نیا نیا گل نرگس به آسمان سوگند
قسم به نام و نهادت دلی برای تو نیست

نیا نیا گل نرگس ز رنجمان تو مکاه
کسی ز خلق و خلائق فدای راه تو نیست

نیا نیا گل نرگس بدان و آگه باش
که جای سجده گه ِ ما هنوز مال تو نیست

نیا نیا گل نرگس که چون علی تنها
به فجر صبح ظهورت کسی کنار تو نیست

نیا نیا گل نرگس به مجلس ندبه
که ندبه ، ندبه خرقه است و پایگاه تو نیست

نیا نیا گل نرگس دعای عهد کجاست؟
نه این نماز جماعت به اقتدای تو نیست

 نیا نیا گل نرگس به جان تشنه عشق
دعا دعای ظهور است ولی برای تو نیست

 نیا نیا گل نرگس سقیفه ها برپاست
ردای سبز خلافت ولی برای تو نیست

 نیا نیا گل نرگس به مادرت زهرا
کسی برای شهادت به کربلای تو نیست

نیا نیا گل نرگس نیا به دعوت ما
هزار نامه کوفی یکی برای تو نیست

 نیا نیا گل نرگس فدا شوی مولا
برای عصر عجیبی که خواستار تو نیست




برچسب:,

بیانیه بحرین درباره بیانات رهبر انقلاب:

بیانیه بحرین درباره بیانات رهبر انقلاب:




ادامه مطلب

برچسب:,

تلاش برای تجدید حیات فتنه با شعار نویسی روی در توالت ها

نصب تراکت بر دیوارهای شهر، شعارنویسی در آسانسورهای ادارات دولتی، اتوبوس ها، سرویسهای بهداشتی عمومی و قرار دادن دسته ای تراکت واجد پیام "عدم شرکت" و "تحریم" انتخابات در گوشه ای از پارک یا محل کار و رستوران و دیگر اماکن عمومی، پخش شبانه‌ یا بامدادی همین اعلامیه ها در منازل و محل های کار و ادارات، دیوارنویسی و مواردی از این دست...




ادامه مطلب

برچسب:,